andeik Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Nok en lignende tråd Vann, havre (16,4 %: havrekli, havregryn, sammalt havre), sammalt mel av hvete og rug (32,3 %), hvetegluten, gjær, tørket surdeig av hvete, rapsolje, salt, emulgator (E472e), melbehandlingsmiddel (E300 og enzym). Næringsinnhold pr. 100 g Energi 922 kj/219 kcal, protein 11 g, karbohydrat 32 g, derav sukker 1 g, fett 4 g, hvorav mettet fett: 0,1 g, enumettet fett: 1,5 g, flerumettet fett: 1,5 g, kostfiber 5,7 g, natrium 0,3 g Dette brødet fra Goman er 100% grovbrød - uten hele korn og smaker ikke grovt overhodet. Hadde jeg fått dette uten å se på pakken hadde jeg gjettet at det var 30-35% grovt. Nå har jeg ikke spesielt mye peiling på kosthold, men jeg trodde at brød måtte ha hele korn i seg for å være grovt? Hva er evnt ulempen med å ikke ha hele korn i et grovbrød? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Grovbrød skal inneholde grovt mel, eller sammalt mel og/eller helkorn. Antall hele korn om noen avgjør ikke grovhet i brød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå