Hopen87 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 jeg får ikke til å brenne cd`er/dvd`er lengre.. har en Matshita dvd-ram uj-875s ata device alt dette skjedde etter jeg installerte windows 7.. har en acer aspire L5100, om dette kan være til noen hjelp!? trenger hjelp snartest, så blir veldig glad om noen kan hjelpe meg.. prøvde å bruke driver whiz, men der må jeg betale for en registration key, og det skulle da ikke være nødvendig.. PLZ hjelp meg Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 1: hvilket brenneprogram bruker du? Anbefaler selv nero. 2: Hvilke plater bruker du? Mange brennere, spesielt i laptopper liker kun kvalitetsmerker som verbatim osv. Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 har prøvd med nero, men funker ikke. har prøvd med win 7 og det funker heller ikke har ikke laptop, har en sånn liten acer aspire som er like liten som ett a4 ark den klarer å lese cd/dvd`er, men brenner bare 4% så kommer det feil melding Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hadde selv problemer med å få brent ting etter overgang til Win7 - fikk tips om å prøve ImgBurn - lastet det ned, installerte - vips, så var det hjemmebrent å få igjen. ImgBurn Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 CDBurnerXP er også et alternativ. Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Tusen takk skal prøve det gir tilbakemelding Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 kan jeg kopiere/brenne data dvd med imgburn? Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 fikk det ikke til med noen av prog er sikker på at jeg må ha nye drivere Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det stemmer nok at du da trenger nye drivere. Hvis du søker litt på Google, kanskje du finner noen med samme problem og samme brenner, som har funnet en løsning allerede? Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 har søkt og søkt og søkt men finner nok ingenting som kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Et kjapt søk viser at det er mange som har problemer med denne DVD-brenneren - kan se ut som Matshita selv ikke har tatt seg bryderiet med å lage win7-driver til den. Litt merkelig likevel at ikke Microsoft's egne generiske drivere virker. Men men. Det er jo ikke mange kronene som skal til for å få en ny og mer moderne DVD-enhet og sette inn i maskinen din.Det kan jo også være at det faktisk er en feil på selve brenneren, og i så fall er det trolig ikke verdt å "reparere". Kjøp ny. Endret 14. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Et kjapt søk viser at det er mange som har problemer med denne DVD-brenneren - kan se ut som Matshita selv ikke har tatt seg bryderiet med å lage win7-driver til den. Litt merkelig likevel at ikke Microsoft's egne generiske drivere virker. Men men. Det er jo ikke mange kronene som skal til for å få en ny og mer moderne DVD-enhet og sette inn i maskinen din.Det kan jo også være at det faktisk er en feil på selve brenneren, og i så fall er det trolig ikke verdt å "reparere". Kjøp ny. ja kan være det, men jeg har aldri vært inne i en sånn mini pc å sett så vet jeg ikke ka brenner jeg skal kjøpe som passer kan vel ikke bare kjøpe ka som helst, er jo mye mindre i denne dataen Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 prøvd dette? Platen i stasjonen [E:] er ikke oppdaget eller støttes ikke tror jeg bare må kjøpe meg ny, når jeg finner ut ka type som passer i denne pc`en Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Først, gjør dette: Remove and reinstall drivers If the drive is not listed, remove and reinstall the existing drivers. To do this, follow these steps: Windows 7 Click Start, and then click Control Panel. Click System and Security, click System, and then click Device Manager. Note If Control Panel is in Classic View, double-click System, and then click Device Manager.If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow. In Device Manager, expand DVD/CD-ROM drives, right-click the CD and DVD devices, and then click Uninstall. When you are prompted to confirm that you want to remove the device, click OK. Restart the computer. After the computer restarts, the drivers will be automatically installed . . . Windows vil altså etter en restart forsøke å legge in kompatible drivere selv. Prøv deretter å brenne en DVD igjen. Endret 14. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Først, gjør dette: Remove and reinstall drivers If the drive is not listed, remove and reinstall the existing drivers. To do this, follow these steps: Windows 7 Click Start, and then click Control Panel. Click System and Security, click System, and then click Device Manager. Note If Control Panel is in Classic View, double-click System, and then click Device Manager.If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow. In Device Manager, expand DVD/CD-ROM drives, right-click the CD and DVD devices, and then click Uninstall. When you are prompted to confirm that you want to remove the device, click OK. Restart the computer. After the computer restarts, the drivers will be automatically installed . . . Windows vil altså etter en restart forsøke å legge in kompatible drivere selv. Prøv deretter å brenne en DVD igjen. prøvde det og, men funker fremdeles ikke blir så fortvilt Lenke til kommentar
Hopen87 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 fremdeles ingen som vet ka jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå