Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke til å brenne cd/dvd etter jeg innstalerte win 7

Anbefalte innlegg

jeg får ikke til å brenne cd`er/dvd`er lengre.. har en Matshita dvd-ram uj-875s ata device

alt dette skjedde etter jeg installerte windows 7..

har en acer aspire L5100, om dette kan være til noen hjelp!?

trenger hjelp snartest, så blir veldig glad om noen kan hjelpe meg..

prøvde å bruke driver whiz, men der må jeg betale for en registration key, og det skulle da ikke være nødvendig..

PLZ hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd med nero, men funker ikke.

har prøvd med win 7 og det funker heller ikke :hmm:

har ikke laptop, har en sånn liten acer aspire som er like liten som ett a4 ark

acer-aspire-l510.jpg

den klarer å lese cd/dvd`er, men brenner bare 4% så kommer det feil melding :ph34r:

Lenke til kommentar

Et kjapt søk viser at det er mange som har problemer med denne DVD-brenneren - kan se ut som Matshita selv ikke har tatt seg bryderiet med å lage win7-driver til den. Litt merkelig likevel at ikke Microsoft's egne generiske drivere virker. Men men. Det er jo ikke mange kronene som skal til for å få en ny og mer moderne DVD-enhet og sette inn i maskinen din.Det kan jo også være at det faktisk er en feil på selve brenneren, og i så fall er det trolig ikke verdt å "reparere". Kjøp ny.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Et kjapt søk viser at det er mange som har problemer med denne DVD-brenneren - kan se ut som Matshita selv ikke har tatt seg bryderiet med å lage win7-driver til den. Litt merkelig likevel at ikke Microsoft's egne generiske drivere virker. Men men. Det er jo ikke mange kronene som skal til for å få en ny og mer moderne DVD-enhet og sette inn i maskinen din.Det kan jo også være at det faktisk er en feil på selve brenneren, og i så fall er det trolig ikke verdt å "reparere". Kjøp ny.

ja kan være det, men jeg har aldri vært inne i en sånn mini pc å sett :blush: så vet jeg ikke ka brenner jeg skal kjøpe som passer :hmm:

kan vel ikke bare kjøpe ka som helst, er jo mye mindre i denne dataen

Lenke til kommentar

Først, gjør dette:

Remove and reinstall drivers

If the drive is not listed, remove and reinstall the existing drivers. To do this, follow these steps:

Windows 7

1. Click Start, and then click Control Panel.
  2. Click System and Security, click System, and then click Device Manager.

Note If Control Panel is in Classic View, double-click System, and then click Device Manager.
    If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow.
  3. In Device Manager, expand DVD/CD-ROM drives, right-click the CD and DVD devices, and then click Uninstall.
  4. When you are prompted to confirm that you want to remove the device, click OK.
  5. Restart the computer.

After the computer restarts, the drivers will be automatically installed

. . .

Windows vil altså etter en restart forsøke å legge in kompatible drivere selv. Prøv deretter å brenne en DVD igjen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Først, gjør dette:

Remove and reinstall drivers

If the drive is not listed, remove and reinstall the existing drivers. To do this, follow these steps:

Windows 7

1. Click Start, and then click Control Panel.
  2. Click System and Security, click System, and then click Device Manager.

Note If Control Panel is in Classic View, double-click System, and then click Device Manager.
    If you are prompted for an administrator password or for a confirmation, type the password, or click Allow.
  3. In Device Manager, expand DVD/CD-ROM drives, right-click the CD and DVD devices, and then click Uninstall.
  4. When you are prompted to confirm that you want to remove the device, click OK.
  5. Restart the computer.

After the computer restarts, the drivers will be automatically installed

. . .

Windows vil altså etter en restart forsøke å legge in kompatible drivere selv. Prøv deretter å brenne en DVD igjen.

prøvde det og, men funker fremdeles ikke :mad:

blir så fortvilt :(

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...