Gå til innhold

Asus G73JH, nye versjoner på vei til norge, med litt fornuftigere priser.

Anbefalte innlegg

Da kommer det to nye versjoner av Asus G73JH til norge. Sier bare en ting; med disse prisene hadde jeg ikke vurdert MSI GX740 et halvt øyeblikk en gang.

Asus G73JH har mye lavere støynivå, mye lavere varmenivå og MYE bedre tastatur og byggekvalitet enn MSI GX740, så litt høyere pris er G73JH vel verdt.

Asus G73JH-TY171V: http://www.prisjakt.no/product.php?p=653931

Radeon HD5870

Core i5-450

4GB RAM

500GB HDD

DVD±RW

1600 x 900 skjerm

Win 7 home premium

Asus G73JH-TZ178V http://www.prisjakt.no/product.php?p=664793

Radeon HD5870

Core i7-720QM

6GB RAM

500GB Hybrid HDD (Seagate Momentus XT 500GB som er 4Gb SSD + 7200rpm 500Gb HDD kombinert for bedre ytelse les test her: http://www.anandtech.com/show/3734/seagates-momentus-xt-review-finally-a-good-hybrid-hdd )

DVD±RW

1920 x 1080 FullHD skjerm

Win 7 Home premium

Asus G73JH-TZ158Z: http://www.prisjakt.no/product.php?p=653923

Radeon HD5870

Core i7-720QM

6GB RAM

500GB Hybrid HDD (Seagate Momentus XT 500GB som er 4Gb SSD + 7200rpm 500Gb HDD kombinert for bedre ytelse les test her: http://www.anandtech.com/show/3734/seagates-momentus-xt-review-finally-a-good-hybrid-hdd )

Blu-Ray

Win 7 Ultimate

Første versjonen som kom her til lands, for sammenligning:

Asus G73JH-TZ054Z http://www.prisjakt.no/product.php?p=563299

Radeon HD5870

Core i7-820QM

6GB RAM,

1000GB HDD

Blu-Ray

Win 7 Ultimate

Edit, la til enda en modell som kom i prislistene i dag.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om maskinen skal brukes utelukkende til spilling vil den rimeligste varianten være omtrent like bra som den hakket over.

Hvorfor:

*Spill i dag utnytter typisk 2 kjerner, i5-450 prosessoren vil da kjøre på 2,66GHz stort sett, mens i7-720QM vil kjøre på 2,4GHz, i5-450 vil derfor gi bedre spillytelse i de fleste tilfeller.

*Lavere oppløsning gir høyere fps i krevende spill. Om du foretrekker høyere fps eller høyere oppløsning i spill kommer nok litt ann på hvilke spill du spiller.

Med andre ord betaler du 4500,- mer for:

Bluray

2Gb mer RAM

Hybrid harddisk (begge modellene har 7200rpm HDD!)

FullHD skjerm

W7 ultimate.

Quadcore CPU som IKKE gir bedre spillytelse, heller motsatt.

Lenke til kommentar

Aah, lekkert! Dette passer bra, jeg skal gå til innkjøp av laptop selv snart :)

Jeg har ikke så mye peiling på data lengre, et par år siden jeg var oppdatert på den fronten der, men si meg; vil den rimeligste varianten der greie å kjøre dagens spill?

Jeg er ute etter en PC som kan kjøre krevende FPS spill :)

Lenke til kommentar

Aah, lekkert! Dette passer bra, jeg skal gå til innkjøp av laptop selv snart :)

Jeg har ikke så mye peiling på data lengre, et par år siden jeg var oppdatert på den fronten der, men si meg; vil den rimeligste varianten der greie å kjøre dagens spill?

Jeg er ute etter en PC som kan kjøre krevende FPS spill :)

Ja, det er en av de kraftigste gamermaskinene i denne prisklassen. Men de aller tyngste spillene klarer man nok ikke med absolutt maks grafikk, det klarer ingen laptopper.

Lenke til kommentar

Akkurat, nei det regnet jeg nesten med. Stasjonære maskiner vil vel bestandig være overlegne.

Men si meg, stemmer det altså at den billigste varianten kjører spill bedre enn de to andre?

Det virker helt ulogisk for meg med tanke på prosessorene ^^

Edit: Så visstnok ikke ordentlig over forklaringen din, der satt den ;)

Endret av pokerfjes
Lenke til kommentar

Man må opp i bærbare med SLI/CrossFire løsning for å få noe særlig bedre maskin til spilling enn dette. Man kan få Clevo X8100 med 2x Radeon 5870 eller 2x GeForce GTX 285M kort, eller Alienware med 2x Radeon - eller, hvis du vil vente til slutten av august sånn ca; Clevo X7200 med desktop Core i7 prosessor og 2x GeForce GTX480M i SLI.

Men av de med single-kort, er denne en av de kraftigste. Konkurrentene er Clevo W870/W880, Clevo D900F, Alienware 17x, eller MSI GTX 740. Sistnevnte er mye billigere enn de andre nevnte, men har noe svakere kjøleløsning og litt billigere materialvalg og konstruksjon - den er ikke billigere uten grunn. Men dette er toppklassen av bærbare til spilling pr. i dag.

Lenke til kommentar

Kommer en 15" versjon i løpet av høsten, G53. Men spesifikkasjoner er fremdeles ukjent, ryktene tilsier dog at den skal ha et Nvidia 4xx kort med ytelse litt under det ATI HD5870 har.

Kilde® ? Jeg vet det går løse rykter om et GTX 460M, men det er bare spekulasjoner forløbig, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Kommer en 15" versjon i løpet av høsten, G53. Men spesifikkasjoner er fremdeles ukjent, ryktene tilsier dog at den skal ha et Nvidia 4xx kort med ytelse litt under det ATI HD5870 har.

Kilde® ? Jeg vet det går løse rykter om et GTX 460M, men det er bare spekulasjoner forløbig, så vidt jeg vet.

http://forum.notebookreview.com/asus/475808-asus-g53-smaller-version-g73jh.html

Det meste er spekulasjoner fra denne tråden.

1: Det er utenkelig at den får GTX480, det er for varmt og strømslukende til å bli plassert i en 15".

2: GTX480 er det eneste nvidia kortet som slår HD5870 på ytelse (ca 10%).

3: GTX460 kommer til å være minst 10% svakere enn GTX480 slik det ser ut nå, og dermed svakere enn ATI HD5870.

Så stikkord ut fra ryktebørsen: Nvidia DX11 grafikk basert på GF106 kjernen som ikke er lansert enda, derfor er ytelse ikke kjent. GTX460? Ingen vet enda hva eksakt navn/specs vil bli.

Lenke til kommentar

Ja, det er mye det samme jeg har lest, men i Sager/Clevo-avdelingen på samme forum ;).

Der går ryktene på at Clevo's maskiner mindre enn 17 tommer vil få dette nye kortet, rett og slett fordi GTX 480M er for strømforbrukende og varmt for disse mindre chassisene. Hvis det blir litt svakere enn 5870, vil det altså bli omtrent som GTX 285M, men med Dx11.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, det er mye det samme jeg har lest, men i Sager/Clevo-avdelingen på samme forum ;).

Der går ryktene på at Clevo's maskiner mindre enn 17 tommer vil få dette nye kortet, rett og slett fordi GTX 480M er for strømforbrukende og varmt for disse mindre chassisene. Hvis det blir litt svakere enn 5870, vil det altså bli omtrent som GTX 285M, men med Dx11.

Det er korrekt :)

Jeg har dog god tro på at GF106 kjernen blir en god chip i form av fornuftig strømforbruk og varme, om ikke ytelsen er revolusjonerende. GF104 kjernen har allerede vist gode tendenser når det kommer til effektforbruk/varme.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

For en som aldri har hatt 17', er størrelsen ekstremt upraktisk om man f.eks vil ha den i fanget, eller ikke nødvendigvis fast på et skrivebord? I så fall er det kanskje greit å vente til 15'4 kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...