nor50 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Jeg var så dum at jeg bestilte noe fra Pixmania igjen. Har bare dårlige erfaringer med dem fra før, men når jeg søkte etter en plugg til sigarettenner for 2 USB var dette det eneste jeg fant: http://www.pixmania.com/no/no/452276/art/tnb/multikontakt-sigarett-ten.html Bestilte 2 av denne, og de hadde den på lager. Nå er det 18 dager siden jeg bestilte den og fikk pakka i dag. Men hva var i pakka? Jo to helt andre saker! En sigarettennerplugg med en kabel og stor løs boks i enden! En koloss i forhold til det jeg har bestilt! Jeg ringte dem nå, men kundeservice der er som å snakke med en telefonsvarer, man kommer ingen vei! Jeg skal da ikke "lide" for at de roter? Jeg har advart alle mine venner mot å handle der, og så er jeg så dum og gjør det selv... Endret 12. juli 2010 av nor50 Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Har handlet èn gang på Pixmania, og må si det var veldig tungvindt å handle der. De har ok priser, men både leveringstiden og ikke minst hvor tungvindt det er å få i havn en handel der, gjør at jeg velger andre nettbutikker. Uansett om å måtte betale noe lite mer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 ... Nå er det 18 dager siden jeg bestilte den og fikk pakka i dag. Men hva var i pakka? Jo to helt andre saker! ... og så er jeg så dum og gjør det selv... Da har du 2 ting å gjøre. 1) Benytt angreretten. 2) Sperr maskinen din til å kunne gå mot Pixmania. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Pixmania var med i TV 2 Hjelper deg, FBI eller lignende for en stund tilbake. Ikke på grunn av enkelthendelser, men fordi de fikk så veldig mange henvendelser om firmaet. Det ble vel lovet bedring, men det ser ikke ut som de har holdt det løftet. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Pixmania er det noe skandinavisk selskap? Virke ikke som at noen av de som jobber der er norsk iallefall. Spesielt ikke de gangene jeg har tatt kontakt. Lenke til kommentar
screenhunter Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Gadgets som dette er jo det DealExtreme er laget for. Og du kan få to for prisen av en, inkludert porto. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29651 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35659, etc.... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Gadgets som dette er jo det DealExtreme er laget for. Og du kan få to for prisen av en, inkludert porto. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29651 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35659, etc.... Ja DX er å annbefale. spesiellt når det er snakk om kabler og kontakter og andre slike ting som i praksis er mye samme kvaliteten uansett hvor du kjøper dem fra anyway. Men det er verdt å merke seg at varer fra DX kan ta 2-3 uker i frakt, så det er kun et godt alternativ om du har god tid... -Stigma Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Ser av og til folk jeg kjenner som skal ha noe på internett se til pixmania pga. prisene. Jeg har heldigvis klart å redde de fleste, men enkelte nekter å ta gode råd. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Pixmania er det noe skandinavisk selskap? Virke ikke som at noen av de som jobber der er norsk iallefall. Spesielt ikke de gangene jeg har tatt kontakt. De har samme eier som Elkjøp/Lefdal Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Pixmania er vel egentlig basert i frankrike er de ikke? dog, pixmania.no er jo en norsk avdeling, men supporten kan jo fort være delt med moderselskapet. -Stigma Lenke til kommentar
screenhunter Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 "Pixmania eies av DSG Retail (Dixons Store Group), som forøvrig også eier Elkjøp og Lefdal," og er basert i Frankrike. http://www.dinside.no/832962/pixmania-skurk-eller-engel Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hvordan er det med moms og Pixmania da? De retter seg mot norske kunder, ergo er de SVJV pålagt å selv betale inn moms elns, men jeg minnes en/flere tråder hvor kunder har fått momskrav. FAQen er bugget, selv om jeg fant den ene siden i bufferet til Google. Der står det at kunden betaler moms til Pixmania. Det eneste jeg ellers fant var at DHL tar 50 kr i fortollingsgebyr (wat). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Det er riktig at Pixmania er et fransk selskap, og at de er eid av britiske Dixon Group, som også eier Elkjøp og Lefdal. Men Elkjøp og Lefdal er seriøse selskaper, mens Pixmania tydeligvis ikke har helt kontroll på kundeservice (om det er bevisst eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om). Men selv om Pixmania er stasjonert i Frankrike, så retter de seg direkte mot norske forbrukere med blant annet .no-domene, norsk tekst og norske priser. Altså er de forpliktet til å følge norsk forbrukerkjøpslov, slik at du har i teorien samme rettigheter som når du kjøper hos en norsk forhandler. Jeg skriver "i teorien" fordi veldig mange har hatt store problemer med returer, reklamasjoner og lignende. Du får heller ikke norske modeller av det du kjøper, slik at om Pixmania går konkurs, så står du fullstendig uten reklamasjonsrett som normalt er fem år. Garantitiden er stort sett bare ett år. Samtidig innebærer det at det ikke følger med bruksanvisning på et nordisk språk, og svært sjelden på engelsk. Et veldig likt selskap, som het Nomatica, gikk konkurs så det sang etter for noen år siden. Det var også stasjonert i Frankrike, rettet seg direkte mot norske forbrukere, hadde samme bedritne kundeservice og solgte også elektronikk. So be warned! Endret 12. juli 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Var selv "uheldig" å handle fra Pixmania sent i vår. Fikk da et kamera det oppsto en feil på umiddelbart, og ble i grunn temmelig skeptisk når jeg søkte litt mer på selskapet og så alt det negative. Men vi gjorde det pix ba oss om, og etter ca 10 dager hadde vi et nytt kamera på døra. Så vår erfaring er bare positiv. Vi har i ettertid handlet mere derifra uten problemer. Leveringstiden er riktig nok noe treg, så om du helst ha varen dagen etter bør du velge en annen butikk, men kan det vente 3-6 dager ser jeg ingen grunn til å ikke handle på Pix å betale noen kr mindre. Litt her, og litt der.................... Lenke til kommentar
thundertiger Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Var selv "uheldig" å handle fra Pixmania sent i vår. Fikk da et kamera det oppsto en feil på umiddelbart, og ble i grunn temmelig skeptisk når jeg søkte litt mer på selskapet og så alt det negative. Men vi gjorde det pix ba oss om, og etter ca 10 dager hadde vi et nytt kamera på døra. Så vår erfaring er bare positiv. Vi har i ettertid handlet mere derifra uten problemer. Leveringstiden er riktig nok noe treg, så om du helst ha varen dagen etter bør du velge en annen butikk, men kan det vente 3-6 dager ser jeg ingen grunn til å ikke handle på Pix å betale noen kr mindre. Litt her, og litt der.................... "Litt her og litt der" må vurderes mot bl.a. muligheten for at Pixmania ikke ordner opp for seg ved en eventuell retursak. Selv om man har positiv erfaring med Pixmania til nå, tror jeg det er mye større sannsynlighet for at Pixmania driter på draget enn andre nettbutikker, de mange andres negative erfaringer tatt i betraktning. Det er nemlig mange som har negative erfaringer med Pixmania, faktisk kan jeg ikke finne noen annen pc-nettbutikk som har flere negative erfaringer på nett. Det er bare f.eks. å gjøre et googlesøk. I tillegg er det ekstra tidkrevende og knotete å bestille fra utlandet. Jeg hører til dem som gjerne betaler litt mer for service og pålitelighet. Komplett synes jeg er upåklagelige i dette henseende, dessuten er netttsiden deres veldig oversiktlig og kundevennlig. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 det hadde vært noe annet hvis pixmania holdt til i Norge og kjøpte via Norske salgskanaler fra produsentene. Her i Norge så kjøper man et produkt har man garanti fra produsenten hos servicepartnere i de fleste tilfellene. SÅ hvis et selskap går konk har du fremdeles garanti på produktene dine. Så sånn sett lønner det seg å kjøpe fra Norske forhandlere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå