Gå til innhold

Høy ping på spill.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem.

Jeg eier en Acer Aspire 6930G med Intel® Core2 Duo CPU T5800 @ 2.00 GHz med 4GB Minne(RAM). Skal være en ganske grei pc, men t.o.m. spill som Counter Strike 1.6. lagger/hakker når jeg spiller. Har høy ping, som regel mellom 100-200. Har kjørt anti-virus, defrag. osv. men ingenting fungerer. Hva kan være galt?

På forhånd, Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har et problem.

Jeg eier en Acer Aspire 6930G med Intel® Core2 Duo CPU T5800 @ 2.00 GHz med 4GB Minne(RAM). Skal være en ganske grei pc, men t.o.m. spill som Counter Strike 1.6. lagger/hakker når jeg spiller. Har høy ping, som regel mellom 100-200. Har kjørt anti-virus, defrag. osv. men ingenting fungerer. Hva kan være galt?

På forhånd, Takk.

om du har gått på instillinger og og trykket lav på alt som heter graqfikk tror jeg ikek det har noe med pcen din å gjøre. Først kan du sjekke om din brannmur stopper spillet, og om du kanskje må åpne porter. Har du ok linje, og er serveren du spiller på ok?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et problem.

På forhånd, Takk.

om du har gått på instillinger og og trykket lav på alt som heter graqfikk tror jeg ikek det har noe med pcen din å gjøre. Først kan du sjekke om din brannmur stopper spillet, og om du kanskje må åpne porter. Har du ok linje, og er serveren du spiller på ok?

Hvilke innstillinger? Brannmuren stopper ikke spillet. Hvordan åpne porter? Har ok linje, ligger på 5-6Mbit/s. Har prøvd flere servere og det er det samme på alle.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et problem.

Jeg eier en Acer Aspire 6930G med Intel® Core™2 Duo CPU T5800 @ 2.00 GHz med 4GB Minne(RAM). Skal være en ganske grei pc, men t.o.m. spill som Counter Strike 1.6. lagger/hakker når jeg spiller. Har høy ping, som regel mellom 100-200. Har kjørt anti-virus, defrag. osv. men ingenting fungerer. Hva kan være galt?

På forhånd, Takk.

hahahahahahahaha

den pc`en kan ta CS på full grafikk. hva får deg til å tro at den pc`en ikke har gode nok specs til å kjøre spillet på full grafikk? han sier jo han har 100-200 i ping, ping er ikke grafikk.. ping er hvor lang tid det tar å sende data fra din maskin til serveren....

gjør som Tj-nome her sier

under spilling så slår du av utorrent elelr hva du bruker..

hvilken netthastighet har du?

har du turbo fra telenor så er det utorrent eller noe men har du small eller medium linje så kan jeg tro du får høy ping uansett hva du prøver å spille online

Lenke til kommentar

Først skal vi ta en enkel test av nettlinjen din.

Start-> Kjør

Skriv: "CMD"

Skriv: Ping vg.no -t

Har du høg ms? Vist du har, er det trulig nedlasting program i bakgrunnen som stjeler kapasitet av linjen.

Gjorde det i ca. 20sekunder og den høyeste ms'n som kom opp var 80 og den laveste var 20. Ellers var den mellom 20 og 30.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et problem.

Jeg eier en Acer Aspire 6930G med Intel® Core™2 Duo CPU T5800 @ 2.00 GHz med 4GB Minne(RAM). Skal være en ganske grei pc, men t.o.m. spill som Counter Strike 1.6. lagger/hakker når jeg spiller. Har høy ping, som regel mellom 100-200. Har kjørt anti-virus, defrag. osv. men ingenting fungerer. Hva kan være galt?

På forhånd, Takk.

hahahahahahahaha

den pc`en kan ta CS på full grafikk. hva får deg til å tro at den pc`en ikke har gode nok specs til å kjøre spillet på full grafikk? han sier jo han har 100-200 i ping, ping er ikke grafikk.. ping er hvor lang tid det tar å sende data fra din maskin til serveren....

gjør som Tj-nome her sier

under spilling så slår du av utorrent elelr hva du bruker..

hvilken netthastighet har du?

har du turbo fra telenor så er det utorrent eller noe men har du small eller medium linje så kan jeg tro du får høy ping uansett hva du prøver å spille online

Okei.

Slår alltid av unødvendige ting som utorrent, spotify etc. Har brukbart nett. 6mbit/s. Har ikke høy ping på min stasjonære pc som er fra begynnelsen på dette århundre...

Mange som bruker linjen ?

2-3 andre. Men det fungerer på min stasjonære pc.

Lenke til kommentar

Start-> Kjør

Har du høg ms? Vist du har, er det trulig nedlasting program i bakgrunnen som stjeler kapasitet av linjen.

Gjorde det i ca. 20sekunder og den høyeste ms'n som kom opp var 80 og den laveste var 20. Ellers var den mellom 20 og 30.

virker som trafikk fra andre da som du sier at 2-3 andre og bruker linja. har de utorrent og lignende på?

åsså er det det hvilke servere du velger. om du velger de fra europa eller om du velger de fra usa og asia...

(jeg har 16mbits/0,8mbits stjelehore (telenor) linje og på crysis wars på europa server har jeg 20-30 i ping stabilt... usa server har jeg 150 i ping... asia server ikke testet)

Lenke til kommentar

Start-> Kjør

virker som trafikk fra andre da som du sier at 2-3 andre og bruker linja. har de utorrent og lignende på?

åsså er det det hvilke servere du velger. om du velger de fra europa eller om du velger de fra usa og asia...

(jeg har 16mbits/0,8mbits stjelehore (telenor) linje og på crysis wars på europa server har jeg 20-30 i ping stabilt... usa server har jeg 150 i ping... asia server ikke testet)

Har vært hos en kompis og testet. Lagget/hakket hos meg, men ikke hos han. Da er det pcen. Hva det kan være?

Lenke til kommentar

har du prøvd andre spill eller noe sånt? du skal kunne klare CS glatt på den pc`en der...

har du mye programmer kjørende i bakgrunnen? lenge siden du formaterte? rotet noe i windows?

Har prøvd Football Manager. Går ganske tregt ja. Har ikke rotet noe med windows og har heller ikke mye programmer som kjører i bakgrunn..... Vurderer å legge inn alt på nytt, vil det mest trolig bli greit da? Har ikke så mye peiling som du kanskje ser :p

Lenke til kommentar

en fresh installering vil øke perfomance ganske så kraftig hvis det er veldig lenge siden du har gjort det ;)

football manager krever ikke mye grafikk men heller cpu og ram... hvordan er dine temperaturer på CPU og GPU?

Har aldri reinstallert.

Hvordan sjekker jeg temp. på CPU og GPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...