Gå til innhold

Hastighet på ny HD i "modda" X-box? =)

Döden

Anbefalte innlegg

Hvis man setter inn en ny HD i X-boxen etter å ha "moddifisert" den, vil man da merke forskjell på 8 mb buffering og 2 mb. buffering og/eller 7200 RPM og 5400 RPM ??

Har hørt mye forskjellig. :-?

(Tenker på den måten: Om X-boxen klarer å utnytte 7200 RPM eller 8 mb. buffering, eller om den ikke klarer det?`)

Det er nok mulig å spare litt penger på det! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man setter inn en ny HD i X-boxen etter å ha "moddifisert" den, vil man da merke forskjell på 8 mb buffering og 2 mb. buffering og/eller 7200 RPM og 5400 RPM ??

Har hørt mye forskjellig.   :-?  

(Tenker på den måten: Om X-boxen klarer å utnytte 7200 RPM eller 8 mb. buffering, eller om den ikke klarer det?`)

Det er nok mulig å spare litt penger på det!  :D

Hold deg for guds skyld unna HD'er med 8MB buffer.

Og Nei, du vil ikke merke forskjell på 5400RPM og 7200RPM. 5400RPM er tvert i mot bedre pga. varmeutvikling og støy.

Merkelig nok koster 5400RPM mer enn 7200RPM. eller, egentlig er det ikke så merkelig, sikkert bare fordi det blir produsert flere av 7200RPM.

Han jeg modda x-box'en hos annbefaler Samsung, og det gjør en annen jeg kjenner og.

Selv har jeg Western Digital 120GB 7200RPM m/2MB buffer. Bråker kansje litt mye, men den fungerer fint.

Jeg har hørt rykter om at det er en Seagate 120GB man bør holde seg unna, men det vet jeg ikke sikkert. Jeg hadde uansett kjøpt en Samsung 5400RPM 120 eller 80Gig HD hvis jeg skulle kjøpt en til x-box.

Lenke til kommentar

Du vil oppleve forskjell i ytelse på en Xbox med HD på 5400RPM og en på 7200RPM. Du vil også oppleve ytelsesforskjeller mellom HDer med 2MB cache og de med 8MB cache. Forskjellene vil kanskje ikke være altfor fremtredende, men du vil fort merke forskjell bl.a i lastetider og ved overføring til og fra PC med FTP program.

Megavolt har likevel et poeng i at 5400RPM disker avgir vesentlig mye mindre støy og varme, så hvis du prioriterer dette fremfor hastighet, bør du heller gå for disse diskene. Tidligere ble man frarådet å bruke 7200 RPM disker på grunn av frykt for varmeutvikling, men jeg kjenner flere som kjører WD 7200 RPM /8mb cache på Xboxen sin uten problemer.

Lenke til kommentar
Du vil oppleve forskjell i ytelse på en Xbox med HD på 5400RPM og en på 7200RPM. Du vil også oppleve ytelsesforskjeller mellom HDer med 2MB cache og de med 8MB cache. Forskjellene vil kanskje ikke være altfor fremtredende, men du vil fort merke forskjell bl.a i lastetider og ved overføring til og fra PC med FTP program.

Megavolt har likevel et poeng i at 5400RPM disker avgir vesentlig mye mindre støy og varme, så hvis du prioriterer dette fremfor hastighet, bør du heller gå for disse diskene. Tidligere ble man frarådet å bruke 7200 RPM disker på grunn av frykt for varmeutvikling, men jeg kjenner flere som kjører WD 7200 RPM /8mb cache på Xboxen sin uten problemer.

Nei da så.

Jeg har som sagt en WD 7200RPM HD m/2mb buffer og det fungerer helt fint. Ble nemlig fraråda å kjøpe 8MB buffer av både han jeg flahsa x-boxen hos og en annen litt eldre fyr jeg kjenner.

Det med at 5400RPM er bedre med tanke på støy og varmeutvikling fikk jeg vite (av han jeg flasha xboxen hos) først etter at jeg hadde bestilt den nye disken.

Lenke til kommentar

For alt det er verdt: Jeg kjører en 80GB WD SE. med 8MB Cache. Grunnen til at jeg valgte den er at det faktisk var billigere med 8MB cache disken da. 8)

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet. Hvis prisforskjellen er liten eller ikke-eksisterende; why not? :smile:

Athelas

//edit: brukte en 80-pins kabel.

Lenke til kommentar

Når jeg modda satsa jeg på en ATA-100/133 kabel men det er uvisst om det er bedre enn den orgingale ATA-66 kabelen. (xbox har jo faktisk ATA-100 controller)

Kan du forklare meg forskjellen på en ATA-66 og en ATA-100/133 kabel?

Lenke til kommentar
ATA-66 = 40pinskabel

ATA-100/133 = 80pinskabel

Forskjellen er at en 80pins kabel kan overføre mer data raskere.

Athelas

Tull og tøys. ATA-66 og nyere bruker 80 leders kabel, mens 40 leders kabel brukes opp til ATA-33. Xbox kjører vel i ATA-33 modus etter hva jeg har lest. Det er også samme kontakt og dermed 40 "pinner" på begge typer kabler.

Det advares lenger opp også mot å bruke Seagate. Selv har jeg en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB disk (2 MB cache) som jeg bruker og denne fungerer knirkefritt (kan "låses" også). Støysvak er den også.

Lenke til kommentar
ATA-66 = 40pinskabel

Athelas

Feil (var egentlig et trick question)

ATA-66 og ATA-100/133 kabler er så og si identiske.

I ATA-100/133 standarden er det bestemt hvilke farger de forskjellige kontaktene skal ha, ellers er de like.

Lenke til kommentar
ATA-66 = 40pinskabel

Athelas

Tull og tøys. ATA-66 og nyere bruker 80 leders kabel, mens 40 leders kabel brukes opp til ATA-33. Xbox kjører vel i ATA-33 modus etter hva jeg har lest. Det er også samme kontakt og dermed 40 "pinner" på begge typer kabler.

Det advares lenger opp også mot å bruke Seagate. Selv har jeg en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB disk (2 MB cache) som jeg bruker og denne fungerer knirkefritt (kan "låses" også). Støysvak er den også.

Min kunne ikke låses, så jeg kunne ikke ha bryter bak slik at jeg kunne ha to BIOS'er (Xecuter 2.1 & orginal, det er orginal som kreves at hd'en skal være låst til BIOS'en...). Dermed blir det nok ikke noe Xbox Live på meg når det kommer, unntatt hvis jeg kjøper meg en ny xbox. Prisen er sikkert så lav da, at det er verdt det.

Uansett er ikke bryter og 2 bioser noen garanti for at xbox live skal fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...