Kenneth Solfjeld Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Kjøpte en pakke med Sensor Swab Type 2 Pre-Mostened with Eclipse E2. Det var billigere enn å kjøpe swabs og rensevæske hver for seg. Fort og lettvint tenkte jeg. Gjorde rent på vanlig vis, men oppdaget at det ble fryktelig vått på sensoren. Gjentok behandlingen 3 ganger (med nye swabs hver gang, selvfølgelig).. Her er det mere enn 2-3 dråper tenkte jeg. Swaben var dynket/mettet med væske. Gikk ut å tok bilder, og oppdage selvføgelig flekker på bildene. Gjentar behandlingen til jeg er tom for swabs. Restene er der, bare på andre steder. Har jeg grunn for å klage her? Har gjort jobben etter boka. Ikke vært borti swaben. Swaben har ikke vært borti hengslene til speilet, eller andre fettete steder. Det virker som om swabsene er dynket i rensevæske. Vanligvis bruker man 2-3 dråper. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 *bump* Rensevæske legger igjen dritt når den fordamper.. Jeg må klone vekk, eller bruke spot healing brush på de sjenerende flekkene som blir på bildene mine. Spesielt på himmelen. Det blir ikke helt optimalt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Ja du har grunn til å klage. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hørtes fryktelig irriterende ut, og jeg opplevde det samme med vesken til VisibleDust. Stalltips: Visible Dust sine swabs + den relativt rimelige vesken til Dust Aid. Funker som bare f.. Swabene til VB er de beste jeg noen gang har prøvd. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Når jeg en gang skal fjerne støv fra min dustsucker, så skal det skje hos en forhandler. Det er så mange historier på nettet om problemer med disse kittene. Ikke verdt styret. Har ikke du sånn sensor-risting i tillegg? En ting jeg ikke tenkte på med mitt forrige kamera, som hadde sånn, var støv. Jeg sier send det inn. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Problemet med å sende det inn, er at det tar så forbasket lang tid å få det tilbake. Sist jeg sendte det inn, tok det 3 uker. Så jeg tenkte: Hvorfor ikke gjøre det sjæl denne gangen! Vil jo ikke være uten hus denne flyktige, korte sommeren! Må knipses og nytes! Hvert ledige sekund! Vel vel.. Det er senssor- risting i kamera, men når jeg var på Fotomessen 2010, leverte jeg inn kamera til gratis sjekk, og de anbefalte en våtrens på grunn av fastsveiset støv. Mulig jeg leverer det inn likevel. Gummien rundt om kring på kameraet har begynt å løsne. Kan fikse det samtidig.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Jeg kjøpte et slikt reisekit med 4 swabs og en flaske Eclipse rensevæske. 2 dråper på swaben og jeg fikk rengjort sensoren skikkelig. Fungerte som en drøm. Endret 20. juli 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå