esms Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei! Kjøpte for to år siden følgende komponenter: Asus P5N32-E SLI Core 2 Quad Q6600 Gainward GeForce 8800GT Kingston DDR2 2GB Corsair HX620 Corsair Centurion etterlannet (ligner veldig på dagens Centurion 590, uten topviftene og alle viftene i fronten) Merker at komponentene har sett sine beste dager, mye grunnet overklokking og jevnlig temperaturer godt over det normale. Tenker å bytte ut: Hovedkortet med: Evga P55 LE Prosessoren med: i5 750 Minne med: ?? Skjermkortet med: ?? Kabinett med: Antec Nine Hundred Lurer fælt på hvilke minnebrikker og hvilket skjermkort jeg skal velge. På hjemmesidene til Evga står det at hovedkortet støtter opp til 2000Mhz minne, men hovedkort, minne og prosessor (og skjermkort) skal gjerne kjøre på samme frekvenser. Tenker på Corsair Dominator minne, og et Evga GTX 460 kort. Takker for svar og meninger på forhånd. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Du bør satse på et skjermkort som yter veldig godt, men som er dyrt skal du holde deg med i svingende i en tid forover, da anbefaler jeg et ATi 5870 skjermkort. Corsair sine Dominator GT minnebrikker er trekanalsminnebrikker og kan ikke brukes med i5 prosessorer, om jeg ikke tenker helt feil akkurat nå. Lenke til kommentar
esms Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Ah såpass. Hvilken prisklasse tenkte du på da? GTX 470 fungerer kansje bedre da, til 3000. Har på en måte falt for nVidia kortene, og utelukket Ati kortene helt. Men hvis Ati er hakket bedre får jeg gjøre litt research rundt de kortene. Hvilke minnebrikker er å anbefalle da? Tenkte ikke på Dominator GT, men vanlig Dominator brikker. Fant disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå