zimulatorz Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Har en samsung Samsung 40" LCD-TV LE40B535 kjøpt fra komplett, og har hatt en del problemer med hakkete bilde når jeg ser film. Ser også i kommentarer at flere har dette problemet. Men betyr dette rett og slett at jeg har for dårlig tv? Da jeg kjøpte tven trodde jeg at jeg fikk kvalitet til en grei nok pris, hadde jeg visst at den skulle flimre så jævlig som den gjør, hadde jeg aldri kjøpt den. https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117 Har også denne kabelen, det har ingenting med den å gjøre altså? https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123687 Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Skjer dette når du ser på film fra dvd/blu-ray eller fra PC? Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Ja. Glemte å si at jeg kobler tv'en til pcen og ser film og spiller derifra. Spill er ingen problem derimot. Endret 13. juli 2010 av zimulatorz Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Har opplevd det samme, tror det er PCen som sliter når den blir koblet til en full-HD skjerm. Det var i alle fall problemet i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Rare greier egentlig, for jo mener jeg har en mer enn bra nok pc til å kjøre hd. AMD Phenom II X4 965 Black Edition Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 ingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Rare greier egentlig, for jo mener jeg har en mer enn bra nok pc til å kjøre hd. AMD Phenom II X4 965 Black Edition Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, Socket-AM3 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 ingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kan det ha noe med software dekodingen å gjøre? Sliter selv med hakking i bilder fra en realtivt god pc, og har fått forklart at det nok er softwaren som ikke er god nok.. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Først bør dere finne ut hvor hakkingen dukker opp. Hakker bildet når filmen spilles av på PCen? Det nevnes at TVen ikke hakker under spill. Da tror jeg rett og slett dere bruker feil refreshrate når dere ser film. Hvilken refreshrate bruker dere? 50Hz? 50 Hz duger nemlig svært dårlig for film som er spilt inn i 23,976 fps. Grunnen til dette er enkelt nok at 23,976 ikke på noen måte går opp i 50 med et heltall som faktor. Det er dette som skaper de ujevne bevegelsene. 23,976 fps omtales ofte som 24 Hz, men grunnen til at jeg presiserer dette er at 24 Hz i Windows er 24,000 fps. Det vil også lage problemer. Oppdateringsfrekvensen må settes til 23 Hz i Windows for å få ønskelige 23,976 fps. En ting å merke seg er at Windows inneholder en bug som gjør at det ikke er mulig å skifte mellom 23 og 24 Hz direkte. For at dette skal ta effekt må en derfor først skifte til f.eks 50 Hz. Så fremt dere ikke har noen speed-ups eller frame-drops skal avspillingen nå gå mye jevnere. Det vil fortsatt være noe hakking som skyldes kildematerialet (23,976 fps er for lite til å oppfattes helt smooth). Hvis dere fortsatt plages av dette er eneste mulighet å kjøre en interpoleringsprosess for å pynte på kildematerialet. Det krever derimot en 100 Hz TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå