Gå til innhold

Svidd xp1700+. Trenger hjelp.

jbb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nettopp vitne til at min xp1700+ palomino svidde seg. Skikkelig nedtur. Tingen er at jeg rengjorde cpu-kjernen bra og hadde på ny goop. Nemlig denne goopen:

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=103637&name=

Den var helt annerledes enn annen goop jeg har sett, den minnet om hvit lim. Nesten helt flytende. Jeg regnte med at den skulle være slik, og smurte på kjernen et lag.

Så satte jeg cpu'en på plass i mitt nyinnkjøpte Abit NF7-S og satte kjøleren på. Skuffelsen var stor da pcen etter 6-7 sekunder stoppet og det begynte å lukte svidd. Pcen gikk ikke på igjen. Jeg tok av kjøleren og oppdaget at det var et lit svimerke ved siden av kjernen på cpu, og et tilsvarende på kjøler. Satt ikke kjøler riktig på, siden den har fått kontakt med cpu? Kjernen hadde tydelig vært i kontakt siden kjøleren hadde hvit goop på seg. Har noen hørt/sett slik goop? får vel aldri ny cpu på garanti her. :-?

Og et ekstra spm.

Kan hk ha blitt ødelagt av dette?

Takker for alle mulige svar.

jbb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg var nettopp vitne til at min xp1700+ palomino svidde seg. Skikkelig nedtur. Tingen er at jeg rengjorde cpu-kjernen bra og hadde på ny goop. Nemlig denne goopen:

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=103637&name=

Den var helt annerledes enn annen goop jeg har sett, den minnet om hvit lim. Nesten helt flytende. Jeg regnte med at den skulle være slik, og smurte på kjernen et lag.

Så satte jeg cpu'en på plass i mitt nyinnkjøpte Abit NF7-S og satte kjøleren på. Skuffelsen var stor da pcen etter 6-7 sekunder stoppet og det begynte å lukte svidd. Pcen gikk ikke på igjen. Jeg tok av kjøleren og oppdaget at det var et lit svimerke ved siden av kjernen på cpu, og et tilsvarende på kjøler. Satt ikke kjøler riktig på, siden den har fått kontakt med cpu? Kjernen hadde tydelig vært i kontakt siden kjøleren hadde hvit goop på seg. Har noen hørt/sett slik goop? får vel aldri ny cpu på garanti her. :-?

Og et ekstra spm.

Kan hk ha blitt ødelagt av dette?

Takker for alle mulige svar.

jbb

Kjipt

Har ikke hørt om den kjølepastaen.

Trodde heller ikke at CPU kunne svi seg etter 6-7 sek

Shit happens :grumpy:

Lenke til kommentar

nei, det var bare ute i kanten at kjølepastaen var helt guffen. Gjort er gjort, kjører nå med en 1.3 duron, til jeg får penger til xp2500 :)

joda, cpuen svidde seg ganske så fort og det luktet svidd i hele rommet etterpå.

Abit NF7-S kortet var DRITKULT!

Lenke til kommentar

Hva med å skrive en mail til webshopen du kjøpte den på og forklare nøyaktig hva du gjorde. Det er faktisk noen som har medfølelse og kundeservice in mind, så du KAN ha flaks. Jeg tviler på at du har rett på ny cpu, men hvis du bare lener deg tilbake, snakker så artikulert og velformulert du bare klarer så kan det hende du når frem.

Det er verdt et forsøk hvertfall, synes jeg.

DrErling

Lenke til kommentar
nei, det var bare ute i kanten at kjølepastaen var helt guffen. Gjort er gjort, kjører nå med en 1.3 duron, til jeg får penger til xp2500 :)

joda, cpuen svidde seg ganske så fort og det luktet svidd i hele rommet etterpå.

Abit NF7-S kortet var DRITKULT!

jepp gled deg til Xp 2500+

Og abit kortet er kult. Har klokket min Xp 2500 til 2 GHz hittil :smile:

Skal klokke mere må bare sjekke om den er stabil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...