knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, Når jeg spiller krevende spill på maks grafikk som f. eks Battlefield BC 2, så kan skjermkortet finne på etter en stund å klikke fullstendig. Får masse piksler og skjærende lyd også krasjer spillet, og må restarte PC fordi alle spill nå får bugga grafikk. Er dette på grunn av varme? Ser at skjermkortet når en maks temp på 83C. Har bestilt en 140mm vifte som jeg skal plassere i bunn, så den trekker kald luft inn til skjermkortet. Vil dette løse problemet mitt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Vanskelig å si om det løser problemet ditt før du har løst det, men det er mulig at du har et varmeproblem i kabinettet. Hjelper ikke det kan det være greit å ta en sjekk av kjøleren og om denne gir tilstrekkelig kjøling til feks ram brikkene på skjermkortet. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Vanskelig å si om det løser problemet ditt før du har løst det, men det er mulig at du har et varmeproblem i kabinettet. Hjelper ikke det kan det være greit å ta en sjekk av kjøleren og om denne gir tilstrekkelig kjøling til feks ram brikkene på skjermkortet. Ja, løser ikke det problemet mitt, så skal jeg sende det inn og be om et 5870 Vapor-X kort, som er kjøligere og roligere. Å betale 3600kr for et skjermkort som klikker er lite kult. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Ta det med ro. Jeg har det samme problemet og det har ikke noe med skjermkort eller hva du har i pcn din. Det er problemer med BC2. Les denne lange tråden her (BC2) Jeg regner med du kan spille i alt fra et par minutter til 1 time og plustelig krasjer pcn med et stillbilde av BC2 og lyd som lager brrrrrrr lyd? Og eneste måten og fikse det på er og restarte pcn med en hard reset? Det vi har funnet ut av selv i den tråden,(siden dice ikke en gang gidder og hjelpe oss) er at det er noe problem med punkbuster sammen med diverse lydkort. Neon sier de har fkset det med å bytte ut lydkortet eller bruke et usb lydkort selv om for andre funket det ikke. Skal selv prøve et usb lydkort så fort jeg får låne et. Som vi alle vet er at hvis du skal spille på en server uten punkbuster lagrer ikke EXP din, unlocks og stats. Første måten som funker for oss som har dette problemet er å gå i device manager å disable lydkortet. Da kan du spille på vanlige servere men da får du ikke lyd uten krasj. Andre måten er å spille på servere som ikke bruker punkbuster, men da får du selvfølgelig ikke lagret statsen din og det er full av cheatere. Til dere som sier at det er problemer med varme i pcn, for dårlig pc, driverporblemer tar feil. Dette skjer til og med folk som har skikkelig high end pc'er med vannkjøling. Jeg har selv I7 930, 2stk 5870, 850W PSU,6gb ddr3 ram og windows 7 64 bit. Er veldig lite vi får gjort uten å teste det vi allerede har funnet ut av så lenge dice og punkbuster driter i oss forbrukere på pc. Endret 21. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Hei jeg tror faktisk jeg har funnet ut av en fiks. Har tenkt å poste det i den lange tråden så sanrt jeg har postet her. Jeg hadde helt til i stad bare merket at pcn fryste når jeg spilte BC2, men i stad skjedde akkuratt samme tingen med LEft 4 Dead 2. Har nå gamet i over 1 time uten at det fryser. Før klarte jeg ikke et kvarter en gang før det skjedde. I windows 7 gå til "Control Panel", "system and Security", også "power Options". Her velger du High performance i stedet for balanced. Balanced er egentlig abre for bærbare for å spare strøm. Hvis du ikke ser High performance kan det hende du må trykke på show additional plans. Velg den og save. Test om det funker, har funket hittil for meg. Skal spille resten av dagen og se om det fortsatt funker. Tror det blir en del glade folk i den tråden hvis jeg har funnet ut problemet. Edit. Never "fucking" mind. Det samme skjedde 5 minutter etter jeg posta. Men dette er ikke et problem som bare skjer med bc2 etter mye googling. Bare google windows 7 64bit freezing gaming. Endret 21. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg har samme kortet og flasha biosen med en gang jeg fikk det. Det er en bug som gjør at vifta er stuck på 55% av maks omdreininger. Mulig det kan hjelpe med riktig kjøling. Det blir uansett mye mer behaglig støynivå når du er idle i windows når vifta kjører på 30%+- som den skal. Finner filene her: Support Files XFX (krever registrering) Dobbeltsjekk opplysningene på kortet, mitt har produkt kode: HD-587X-ZNFV, mulig du har en annen type. OBS! Les instruksjonene nøye før du flasher bios. Kortet kan bli defekt hvis du gjør noe feil. EDIT: Har forøvrig ikke hatt noe problemer med kortet i BC2. Vet ikke om bios oppgradering hadde noe å si, da jeg ikke prøvde noen spill først. Endret 23. juli 2010 av Artemis-Entreri Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg skal teste med en bios oppdatering da jeg har sett mange gjør det med xfx versjonen. Men skal forsikre meg om at alt jeg gjør er riktig først. Jeg har 113-587X-ZNFV13 versjonen jeg også. Er denne guiden helt sikkert tror du? Er det sånn du gjorde det? http://www.overclock.net/ati/641739-how-flash-ati-card.html Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg fulgte bare guiden som følger med når du laster ned filene fra Xfx. Ligger en PDF-fil der som forklarer alt step by step. Nesten samme som det du linket til, bortsett fra en annen DOS-kommando som starter flash programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå