oj88 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Husk også at de fleste prosessorer skalerer klokkefrekvensen etter hvor mye som trengs. Så hvis den ligger på 30% på 800 MHz er ikke det mange prosentene på en 2.67 GHz-prosessor, f.eks. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg trodde både top og system monitor tok hensyn til frekvens når de viser forbruk, siden de viser nøyaktig samme % om jeg låser cpu til 2, eller 800mhz. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Ca. 4-10% her. Intel Q6600. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jeg trodde både top og system monitor tok hensyn til frekvens når de viser forbruk, siden de viser nøyaktig samme % om jeg låser cpu til 2, eller 800mhz. Varierer kanskje fra CPU til CPU, men sånn er det i alle fall hos meg. F.eks hvis hører på en sang på WiMP og har oppe top i xterm, så kjører CPU på rundt 12% når jeg låser CPU til 798 MHz, og på rundt 4% når jeg låser CPU til 2 GHz. Dette på en PC med en Intel Pentium M (én kjerne), forøvrig den som gir med "Illegal instruction" i Spotify. Ser ut som om andre med samme prosessor har samme problem. Spotify-utviklerne er på saken: "Thanks for all the details. We have located the problem and are working on a fix." Flott! Endret 13. juli 2010 av oj88 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Da ble jeg og kvitt det eneste jeg bruker wine til Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 en post som er OT er slettet fra tråden. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ny versjon sluppet i dag, flere feil er nå fikset. Blant annet er det mulig å endre utseende akkurat slik som man vil i Linux-versjonen. Det resulterer dog. i at Free ikke vil bli støttet i linux. Det ser ikke sånn ut på det nåværende tidspunkt i alle fall. Edit: Letteste måte å oppdatere er: 'apt-get upgrade' Følgende feil skal være rettet: - Maksimerings-feil. Blir ikke fullskjerm ved trykk på maksimerings-knappen. - Tittelfeil på oppgavelinjen. Tidligere ble det vist artifikater ved spilling av sanger på oppgavelinjen, dette skal nå være rettet. - Drag & Drop/Kopier & Lim Inn av Spotify lenker. Skal nå fungere som forventet. - Tilgjengelig for Unlimited brukere - Illegal Instruction-Feil. Denne feilen skal nå være rettet for de av dere som var berørt av den. - Symbol lookup error. Samme som over. - Alt + F4 fører nå til at spotify legger seg i notification area i stedet for å avslutte helt. Og som nevnt er det nå mulig å endre utseende selv, mer om det her: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_theming Endret 15. juli 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Nå fungerer også spotify-gnome-pakken i Ubuntu (i alle fall her på Ubuntu 10.04 64-bit). Linux-klienten er helt konge! Rask som bare det. Imponert av hva de har fått til. At theming blir mulig (og dermed ikke Spotify free) er vel en slags utstrakt hånd til Linux-miljøet der folk liker å modifisere utseendet. Jeg synes det er positivt. Tydelig at de ønsker å få flere over på betal-versjoner ved å kun tillate free på visse platformer, som ved å kreve abbonnement for Android/iPhone-apps. Det er verdt det! Jeg elsker min premium. Men, det fungerer ikke for meg å trykke på linker på nettsider som skal åpne spillelister. Jeg har fra før av ordnet dette så det åpner Spotify i Wine, og kan bruke samme metode for å åpne Linux-klienten, men vil jo helst at dette skal funke ut-av-boksen. Funker det hos noen der ute? Endret 15. juli 2010 av oj88 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Selv om man har muligheten til å undre utseende er ikke det god nok argument for meg å kjøpe premium. Når jeg bruker Spotify har jeg det uansett minimert programmet slik at jeg ikke ser på det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Men, det fungerer ikke for meg å trykke på linker på nettsider som skal åpne spillelister. Jeg har fra før av ordnet dette så det åpner Spotify i Wine, og kan bruke samme metode for å åpne Linux-klienten, men vil jo helst at dette skal funke ut-av-boksen. Funker det hos noen der ute? Etter en test, ser jeg at det ikke fungerer her heller. Hverken i Chrome eller Firefox (Ubuntu 10.04). Men, det kommer seg sikkert etterhvert. de har vært flinke å rette feil forløpende. Tror ikke det tar lang tid før linux-klienten er ute av preview. Edit: You can also get the gconf xdg-open url-handlers the gnome support would install by running the following commands: gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/command "/usr/bin/spotify -uri %s" gconftool-2 -t bool -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/needs_terminal false gconftool-2 -t bool -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/enabled true Kilde: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_links_in_native_linux_client Endret 15. juli 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Angående at Spotify er .deb-only: Det er null problem å kjøre det i andre distroer. Er allerede i Arch's AUR. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Spotify theming? Stiiiiiilig! Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 For de som vil ha spotify-lenker til å fungere i Opera: ctrl+F12->Avansert->Programmer->Legg til->Protokoll-spotify->Åpne med annet program-/usr/bin/spotify->Parameter-/uri Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Noen som har sett noen tips for å få det til å fungere på litt eldre Ubuntuer (9.04/9.10) ? Det bare seg-faulter her, men bare en ekstra grunn til å rydde litt å installere 10.04 kanskje. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 UHH! Skrapinga som kommer når jeg scroller en nettside er borte Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 er det bare hos meg at spotify lukker seg når jeg prøver å åpne "prefereces"? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 er det bare hos meg at spotify lukker seg når jeg prøver å åpne "prefereces"? Huh; her også. HP 6710b med Ubuntu 10.04 32-bit Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 Fungerte fint her før, men etter update for noen dager siden, så funker det ikke lenger. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 Da må de vel klare å fikse det gijen også Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2010 Nå som dette gjelder Unlimited også, har jeg like greit gått fra Premium til Unlimited. Bilen parkeres snart i forbindelse med at jeg flytter, så da forsvinner grunnlaget mitt for å ha det på mobilen. Jeg finner sikkert noe annet å bruke en femtilapp i måneden på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå