Spetsnaz Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Så bruk Debian, værre er det ikke... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Tror han klager på at de ikke bare lagde en enkel hardlinket binærpakke som det er bare å kjøre.... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Så bruk Debian, værre er det ikke... Nåja. Har man vært svoren Slack/Gentoo/RH/<insert distro of choice here> i noen år er det ikke "bare" å bytte til en annen distro. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Linux-utgaven er foreløpig kun tilgjengelig for brukere av Spotify Premium. Det har vært laget tredjeparts programvare som har gjort akkurat det samme for Linux lenge. Her kommer Spotify sine utviklere og greier ikke å gjøre det skikkelig selv om de sitter på hele kunnskapen om hvordan systemet fungerer. Jeg kommer ikke til å betale 49kr/mnd for å slippe Wine. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Noen andre som har problemer med at lyden hakker? Jeg bruker Arch. Endret 12. juli 2010 av FraXinuS Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Ingen problemer her. Ubuntu 10.04. Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 hm, på laptopen min får jeg også Illegal Instruction.. grr! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Dere som får Illegal Instruction, skriv spotify & ikke spør meg hvorfor det tegnet trengs, funker på laptopen min. (10.04) Lenke til kommentar
3irik Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg leser overalt at denne versjonen bare støtter premium, på grunn av reklameneavspilling. Jeg betaler for spotify unlimited, altså uten reklame, så da bør det gå fint? Kan noen bekrefte at det virker for unlimited også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Det virker ikke for unlimited. Bare premium. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Det fungerte flott så lenge jeg først drepte Opera som tydeligvis hadde tatt over ALSA. Eneste dumme er at volumkontrollen har ingen effekt når du bruker IEC958/SPDIF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Som jeg har nevnt tidligere her i tråden så er det fint om dere kan rapportere bugs til Spotify via Get Sattisfaction. Man er nå i en fase hvor de prioriterer å få rettet mest mulig før den blir sluppet og da er det fint om vi kan bidra. Det er vel tross alt det GNU/Linux handler om, er det ikke? http://getsatisfaction.com/spotify/products/spotify_spotify_linux Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Mitt problem kan være relatert til at maskinen mistet strømmen mot slutten av installasjonen av OS. Prøver igjen senere Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Blir ingen umiddelbar jubel fra meg her. Kjører wine uansett så ser ikke hvilke fordeler jeg får ved å kutte wine. Premium er jo forresten et must for å slippe unna reklamen og viktigst bidra til at streamingen generer inntekter. Og de fleste av oss kan enkelt betale en hundrings i månden for å lytte til musikk, og ennå flere kan klare det om de bare er villige til å prioritere. Svært mange av oss har vel litt svart samvittighet for all nedlastningen de har foretatt i 10-15 år nå, så en 100 lapp hver måned er en ren avlat slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Hvordan opplever dere andre cpu-bruken? Her ligger den på 30-40%, noe som ikke akkuratt hjelper på batteritiden. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Hvordan opplever dere andre cpu-bruken? Her ligger den på 30-40%, noe som ikke akkuratt hjelper på batteritiden. Her ligger den på ca 12% (men det avhenger jo av prosessorkraft akkurat hvor mange prosent som blir brukt). Spotify på Wine hos meg på rundt9-10%, men når jeg kjører via Wine kommer alltid PulseAudio opp med rundt 4% CPU-bruk, noe QT-klienten ikke gjør. Angående problemet mitt med "Illegal instruction" så ser det ut til å ha noe med CPU å gjøre: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/ubuntu_netbook_edition_10_04_1_illegal_instruction La nettopp inn Spotify på jobb-laptopen og der funker det fint. Endret 13. juli 2010 av oj88 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Bare sammenlignet med tidligere erfaring i windows da den lå på mellom 4 og 12%. Nå bruker den innimellom så mye som 50% (en kjerne). 2ghz intel core 2 duo. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Cpu-bruken ligger på rundt 3% hos meg. Noen andre som har problemer med at lyden hakker? Jeg bruker Arch. Jeg har fått fikset hakkingen ved å legge til dette i ~/.asoundrc defaults.pcm.dmix.rate 44100 Lenke til kommentar
skrudd Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg opplever også rimelig høy CPU-bruk. Høyere enn for wine-varianten. Begge på Ubuntu 10.04. Får satse på at utviklerene klarer å ordne det etterhvert. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 2-5% CPU-bruk her hos meg med 3D-effekter deaktivert på Kubuntu 10.04 på en Pentium® Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå