RunarL Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, Har en Audi a3 98- som har hatt bedre dager. I det siste stopper motoren når jeg har clutchen inne og jeg renner inn mot et kryss eller lar bilen stå på tomgang. I noen sjeldne annledninger funker det heller ikke å sette bilen i gir igjen, men bilen stopper helt. Da tar det ofte opptil 30 min før jeg klarer å starte bilen igjen. Hver gang jeg prøver å starte bilen da blir den bare svakere og svakere, men hvis jeg ikke rører bilen på en stund så starter den uten problem. Er det noen som har noen kjerringråd? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det hadde hjulpet med mer info, er dette bensin? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Vil anbefale å kjøre innom et verksted å få lest av evt. feilkoder. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, Ja, det er bensin. 1.6 liter. Sjekket dynamoen og batteriet og fant ingen problem her unntatt at det kunne vært litt mer vann på batteriet. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg kjenner ikke til Audi, men det er muligens tomgangskontrollventilen. Kan være verdt å nevne til verkstedet før de evt. setter i gang tidkrevende feilsøking. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Det kan være veivakselgiveren, jeg hadde selv en som fusket hver gang den ble varm i trøya. Men som allerede er nevnt, bør du få hentet ut eventuelle feilkoder, så er du godt på vei til å finne ut av dette. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Hei, Takk for svar! Skal bestille en verkstedstime hos Møller for å ta en sjekk. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg synes å ha sett masse av tråder for VAG sine biler fra rundt 2000 med motorproblemer omtrent som beskrevet her. Noen har problemer med dårlig gange på tomgang og vanskelig start, andre får bare ikke startet igjen om motoren stoppes når den blir varm. Mamma hadde en A4 fra 98 med 1.6 bensin og den var tidvis helt umulig å få start på om den var stoppet i kort tid. Stod den et par timer gikk det greit, men dro man på butikken måtte man regne med å gå hjem. Den fusket også litt på tomgang, men det var bare i blandt. Problemet begynte når bilen var omtrent 1 år, og den gikk inn og ut av verksted flere ganger, men om noe ble det bare værre. Bilen ble byttet før Møller greide å fikse problemet, så jeg aner ikke hvordan det løste seg til slutt. Har sett folk med golf 1.6 rapportere mye av det samme, og fått med meg at div. givere for temp og på veivakselen trekkes frem. Ofte forsvinner problemene plutselig når noen av disse byttes. Er det noen her som vet om dette er et vanlig problem, og eventuellt har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå