Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med å søke stipend! VGS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom inn på skolen jeg ville idag, og tenker jeg skal søke om stipend og jeg har noen kjappe spørsmål:

1. De spørr om jeg skal ta utdanningen på fulltid. Jeg skal ta vanlig VGS studiespesialisering. Hva skal jeg svare?

2. De spørr, Får du pensjon, trygd eller stønad fra Nav i søknadsperioden? Barnetrygden telles vel ikke her, siden den egentlig ikke går til meg, men til pappa ?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreldrene dine må skrive under

Hvis du er under 18 år, må både du og foreldre/verge skrive under på stipendmeldingen/gjeldsbrevet for at Lånekassen skal betale ut penger. Søker du om lån, er det derfor viktig at du orienterer foreldre/verge om dette på forhånd.

Hva betyr dette? Hvordan går jeg fram med dette?

Lenke til kommentar

Etter første skoledag må du hente et brev ved skolen din. Dette brevet må både du og foreldrene dine skrive under på før du sender det til Lånekassen. Først når Lånekassen har fått dette brevet tikker det inn noen kroner på kontoen din.

edit: For sein :p

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Hjelp jeg får dette her, etter å ha logget inn på lånekassen..

Endelig opptak ikke klart

Vi har fått opplyst at du står på venteliste til en annen skoleplass enn den du har fått opptak til.

Du kan ikke søke om stipend/lån i Lånekassen før det endelige opptaket er klart og du ikke lenger står på venteliste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Får man stipend i starten eller slutten av september?

Når du har sendt inn svarslippen (fra brevet du henter på skolen rundt skolestart) får du pengene innen noen dager. Etter dette får du penger den 15. hver måned.

Vi har fått opplyst at du står på venteliste til en annen skoleplass enn den du har fått opptak til.

Du kan ikke søke om stipend/lån i Lånekassen før det endelige opptaket er klart og du ikke lenger står på venteliste.

Hva står det på VIGO da?

Lenke til kommentar

Får man stipend i starten eller slutten av september?

Når du har sendt inn svarslippen (fra brevet du henter på skolen rundt skolestart) får du pengene innen noen dager. Etter dette får du penger den 15. hver måned.

Hva står det på VIGO da?

Det står ingenting om dette på VIGO, kun på lånekassen... Men glem det, jeg tror jeg vet hva årsaken kan være. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...