methosmen Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Skal kjøpe inn NAS, mediespiller og fjernkontroll og trenger råd. Se layout. Ønsker altså tips til hvilken NAS, mediespiller og fjernkontroll som kan brukes til mitt oppsett. Fjernkontrollen må kunne styre alle enheter og bør ha display slik at jeg kan sette på musikk fra kjøkken og bad uten bruk av tv. Helst ser jeg for meg en fjernkontroll men kan til nød gå med på å ha to. Kontrollen må kunne brukes fra alle rom mot mediespiller som blir plassert sentralt i huset. Vi snakker vel da RF og/eller wifi siden den skal kunne hente informasjon om musikkbibliotek fra mediespilleren og kunne styre dette. Mediespilleren må ha Bluray drev og støtte for lossless lydformat samt kunne kobles opp mot NAS. HDMI samt toslink eller noe lignende ut. NAS boksen må ha rom til minst to harddisker, helst fire. Jeg har tenkt å splitte HDMI signalet fra mediespilleren ved hjelp av denne. Da blir signalet sendt kontinuerlig ut til alle enheter. Litt usikker på om mediespillere generelt sender signal ut både på HDMI og toslink samtidig eller om man bare kan bruke èn av utgangene om gangen. Dere kan se ut fra tegningen min hvordan jeg ønsker det. Jeg tenkte å dele lydsignalet via forsterkeren slik at det blir soneinndeling på kjøkken og bad. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Eneste mediespillerne som jeg jeg vet om fra toppen av skallen som har Bluray drew eller mulighet for det er PCH C-200 og HDI Dune BD Prime. Hvorvidt de kan brukes slik du vil er jeg usikker på da jeg kun bruker min C-200 til film avspilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå