Aliventerio Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Har et problem med fullscreen via laptop hdmi til hdmi på tv når jeg ser filmer i HD. Det blir alltid en liten svart kant rundt bilde, altså det dekker ikke hele skjermen. Har prøvd litt forskjellige innstillinger, men det er håpløst å få bort dette sorte området. Hva i all verden skyldes dette? Tv'n støtter da oppløsningen jeg bruker og støtter selvsagt HD. Bildet blir veldig bra, men er jo kjedelig å ikke få brukt absolutt hele skjermen. Noen tips og råd? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 På tven min endrer jeg bare "aspect ratioen" så får jeg fullskjerm. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Jo det hjelper jo det å strekke det ut på denne måten for å dekke skjermen. Men da blir det jo ikke "riktig" ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Er nok underscan/overscan som må til. Hvis du har ATI så kan du enkelt stille på dette i Catalyst Control Center. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Pass på at du bruker riktig HDMI port på TVen. Det er som oftest bare en av HDMI-portene som er beregnet for å ta imot signaler fra PC. Jeg tror problemet ligger i TV innstillingene og ikke i PCen. Ta en titt i manualen til TVen, det bør stå noe der. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Er nok underscan/overscan som må til. Hvis du har ATI så kan du enkelt stille på dette i Catalyst Control Center. Hvor finner jeg disse innstillingene i CCC? Kan ikke se det er noe for overscan/underscan der. Og ja jeg har akkurat lastet ned nyeste programvare. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 I min versjon ser det slik ut. Jeg må justere min til 0% for at jeg ikke skal få en sort ramme rundt når jeg bruker den mot tv'en min. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Nei det alternativet der er utelatt i min CCC. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er jo også noen innstillinger her du kan prøve å forandre på... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er jo som oftest en overscan av/på-funksjon på TV'n også, men jeg tviler faktisk på at det er problemet. Du bør eksperimentere litt med hvilken oppløsning du sender til TV'n. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Var en overscan funksjon i spilleren jeg bruker. Så har fikset problemet nå. Takk for alle tips og råd folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå