Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, skjermen reagerer ikke. [Løst]

Anbefalte innlegg

Jeg har et STORT problem akkurat nå. Jeg tok ned stasjonær PC'en min hjemme, og fikk den kjørt opp til kjæresten min. Jeg har koblet den opp, og starter den opp, men skjermen viser ingenting.

En av de første gangene jeg startet opp PC'en etter at jeg har flyttet den opp hit er at jeg fikk frem bootinga på skjermen, men windows 7 load frøys. Jeg tok en svensk en og holdt inne av-knappen i noen sekunder slik at den slo seg av. Når jeg slo den på igjen så fikk jeg ikke frem noe på skjermen, skjermen registrerer ikke at noe er tilkoblet eller noe.

Jeg vet ikke om dette har noe med problemet å gjøre, men rett før jeg flyttet opp PC'en endret jeg plassering på RAM brikkene, 3x Corsair Dominator.

Jeg har byttet plassering på skjermkort, og RAM brikker slik de var orginalt ;s

Min misstanke er at strømstyrken kanskje ikke er helt stabil her slik at skjermkortet ikke får sendt ut signalene skikkelig. Jeg har sjekket alle kablene og alle sitter slik de skal, så tror ikke det er noen problemer der.

Hardware:

PSU: Corsair TX 750W

RAM: Corsair Dominator (6GB)

CPU: Intel i7 - 860

Skjermkort: XFX Radeon HD 5870

HK: Asus Maximus III Extreme

Dette haster egentlig, så hadde vært supert med noen raske svar ;-)

---------------

Problemet er løst, problemet var at to av RAM brikkene ikke satt skikkelig ned. :blush:

Endret av Cleafox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...