oladunken Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei! Jeg har hatt en del problemer med min tidligere ruter bl.a. med ustabilt WLAN og har nå bestemt meg for å kjøpe nytt. Jeg har for tiden bredbånd fra GET og trenger derfor en ruter som kan sitte "bak" denne og fungere som brannmur og WLAN aksesspunkt. Mine "må ha" behov: - WLAN med god dekning (har hatt problemer til nå) - God nok sikkerhet for privat bruk - Flere PC'er og minst en Mac tilkoblet enten via RJ45 eller WLAN - Brannmur - Kan kobles til GETs kabelmodem (vanlig LAN inn såvidt jeg vet) Kjekt å ha behov: - Bra for sønn som "gamer" en del - Minst 2 ulike SSID med ulik sikkerhet (gjestesone?). Kunne tenkt meg å sette opp en gjestesone uten sikkerhet men med MAC-filtrering - Lagring - USB tilkobling for deling av printer/disk etc - Annet av features jeg har glemt Jeg kan gå litt opp i pris siden jeg liker ekstra features. Har sett på D-link 635 siden den selges av GET med abonnementet. Har også sett på D-link 655 siden den vel er litt bedre. Når jeg leser anmeldelser ser jeg dog at de kom i 2007 og jeg undres om det ikke bør ha kommet en del nytt og interessant siden den gang. Tips mottas med stor takk! BHA Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg vil andbefale en D-Link DIR-655. Jeg er ganske fornøyd med den, og det er koblet til 7-8 enheter til den konstant (2 stasjonære, 1 server, 2-3 laptoper og 2 mobile enheter). Ruteren har kun krasja de gangene jeg har vært litt for hissig når det gjelder torrenter, serveren blir brukt som torrentserver og backup. Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Dette er et hakk opp. Litt usikker på om det er deres siste påfunn, men ser unektelig fin ut. Dyr er den også. DIR-855 Info her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå