Gå til innhold

[Løst] Nakamichi RE-10 forsterker, hvordan koble sub

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Nakamichi RE-10 A/V forsterker, og står nå over et lite dilemma.

På baksiden er det vanvittig med tilkoblingsmuligheter hvorav et av dem er en RCA utgang for subwoofer.

Den andre er å koble subfoower til + og - på fronthøytaller utgangene.

Da er spørsmålet mitt, hva får jeg best mulig lyd fra?

Og hvordan kobler jeg subwooferen til kun 1 RCA utgang?

Edit: Forklaring på hvordan jeg nå har koblet:

post-36035-1278922639,4008_thumb.png

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har delingsmulighet på subben har det ikke noe å si om du bruker RCA eller høynivå inngangen. (Da fjerner du stemmer ved å justere hz.) Om du ikke har mulighet for det på subben bør du koble via PRE-OUT fra forsterkern og justere delefrekvensen derfra.

Har kjøpt meg en Nakamichi RE-10 A/V forsterker, og står nå over et lite dilemma.

På baksiden er det vanvittig med tilkoblingsmuligheter hvorav et av dem er en RCA utgang for subwoofer.

Den andre er å koble subfoower til + og - på fronthøytaller utgangene.

Da er spørsmålet mitt, hva får jeg best mulig lyd fra?

Og hvordan kobler jeg subwooferen til kun 1 RCA utgang?

Edit: Forklaring på hvordan jeg nå har koblet:

post-36035-1278922639,4008_thumb.png

Lenke til kommentar

Du bruker altså høyttaler utgangene > sub >høyttalere ? (Koblet i den rekkefølgen ?)

Om du vil bruke RCA utgangene trenger du enten en aktiv sub (Sub med forsterker integrert. Du kan også evt kjøpe kun forsterkermodulet å montere selv i kassen) .Eller bruke en stereoforsterker som du kjører RCA kabelen fra pre-out inn på AUX og kobler høyttalerutgangene på denne inn i subben.... (Slik som du har nå, bare med en egen forsterker koblet i mellom.

Lenke til kommentar

Jeg har parallellkoblet sub og 2 høyttalere på front utgangen, samt 2 høyttalere på back utgangen.

Men fant i grunn ut av problemstillingen selv.

Med aktiv sub så kjøper jeg en Y-Link RCA kabel som går fra 2 til 1. Da jeg bare har 1 RCA utgang for sub.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...