Gå til innhold

Billigste Cs 1.6 pcen som kan oppdrives for penger?

Anbefalte innlegg

Hmm.. så ja jeg har alltid lurt på hva den billigste pcen er til og spille spill som Cs 1.6 (smooth).. og rekke andre innen den ligaen xD..

Og da tenker jeg med OS og Skjerm...

jeg tipper rundt 7000kr

Er det mulig og lage en pc som tar cs 1.6 til under 7000kr eller billig som muligst (med skjerm og os) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. så ja jeg har alltid lurt på hva den billigste pcen er til og spille spill som Cs 1.6 (smooth).. og rekke andre innen den ligaen xD..

jeg tipper rundt 7000kr

Er det mulig og lage en pc som tar cs 1.6 til under 7000kr eller billig som muligst (med skjerm og os) ?

Om brødristern hadde hatt skjerm, hadde du til og med klart 1.6

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600374 Kroner 3000. Skjerm får man for under 1500.

Lenke til kommentar

Leste engang en morsom post hvor en kar skulle mekke sammen en PC som var "high-end" på 90 tallet for å kunne spille sine gamle spill best mulig.

Går vel an å gjøre samme greie for CS 1.6. Finnes vel et bruktmarked her hvor man kan plukke opp en PIII til en latterlig penge. Likeså med gode gamle skjermkort og annet moro.

Hadde nesten vært litt gøy det, kjørt på med gammelt OS og eldre spill.

Fikk Populoes The Beginning (fra 98 el.no) til å kjøre smooth på Win7 maskinen. Vel og merke i Win98 mode... hehe. Men jeg merket kjapt at jeg burde hatt et Nvidia Geforce (første som kom) samt 512MB ram og en PIII 500 mhz... :p

Lenke til kommentar

jeg tipper rundt 7000kr

Om brødristern hadde hatt skjerm, hadde du til og med klart 1.6

http://www.komplett....aspx?sku=600374 Kroner 3000. Skjerm får man for under 1500.

Blir det ikke billigere og sette opp et oppsett selv i steden for ferdigbygde?

Lenke til kommentar

En PIII kjører som nevnt CS 1.6, men det er likevel litt i underkant hvis du vil ha en noenlunde spillopplevelse. Imidlertid kan omtrent hva som helst av "ordinære" komponenter i dag gjøre jobben, sammen med et skjermkort til kun få hundre.

Denne her har et 4350-skjermkort som i utgangspunktet ikke er allverden, men bør holde til CS 1.6. Selv GeForce 6150se som er innebygd i HK i denne maskinen bør klare jobben ihvertfall på lavere oppløsning.

Selv kjører jeg 1.6 på 1920*1080 på min ATI Radeon 9800PRO fra 2004 i 71 fps jevnt (det er fps_max hos meg, og jeg har ingen behov for mer). Det var et mid-end-kort for 6 år siden, omtrent som HD5770 er i dag.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd den selv, men det er tross alt CS 1.6 det er snakk om. Skal hoste opp noen tester på skjermkortet, alt annet bør ihvertfall duge.

Hvilken oppløsning spiller du på? Jeg personlig foretrekker oppløsningen skjermen er ment for, men mange foretrekker lavere oppløsninger (av grunner jeg personlig ikke fatter).

edit: Fant en test av 4350 på Crysis, Enemy Territory og Oblivion. Tallene er ikke imponerende i seg selv, men med tanke på at Crysis er et av de mest krevende spillene på markedet i dag, og CS er godt over 10 år gammelt, så bør du ikke ha noe problem med å trekke 100 fps ut av det kortet i CS 1.6 uten vsync.

Imidlertid: hvis du har et budsjett på 7000 så kan jeg alltids lage et oppsett til deg som gir deg mest mulig for pengene opp til den prisen. Er ikke sikekrt du vil merke noe særlig til det i akkurat CS 1.6, men skal du spille noe nyere spill kan det ha mye for seg.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Bare det tar 1.6 så er alt greit for meg ;D.. oja, når jeg mente med hakker var at liksom når du skyter så kan det hende noenganger det liksom hakkeskyter.. (vanskelig og forklare men)..and i dont want that :(

Endret av Pantertante
Lenke til kommentar

Den Pavilionen skal ihvertfall yte bedre enn oppsettet jeg har foreslått. Jeg tviler på at eventuell lagg du opplever i CS 1.6 er maskinvarerelatert, med mindre du kjører flere tunge programmer samtidig som du spiller, har fått virus eller maskinen av en eller annen grunn rett og slett blir uforholdsmessig varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...