Gå til innhold

Krav på skotillegg innenfor hotell og restaurantbransjen?

Anbefalte innlegg

Jeg leste at man har krav på et skotillegg på 700,- kr om man jobber mer enn et halvt årsverk innen hotell og restaurant..

Om man har jobbet et halvt år i 70 % stilling som nattevakt, tells dette som et halvt årsverk?

Om det ikke gjør det, har man da ikke noe krav til å få utdelt sko eller penger som kompenserer for at man må bruke sko kjøpt av egne penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eit halvt årsverk er ei halv 100% stilling.

Sidan du har jobba eit halvt år med ein stillingsprosent som er mindre en 100% så har du til no ikkje oppnådd eit halvt årsverk.

Når det gjeld dette med skotillegg så er ikkje det noke eg har høyrt om, så dersom dette eksisterer så er det gjennom lokal avtale.

Det er vanleg å få støtte til å kjøpe sko dersom du jobber i uniform då sko er ein del av uniforma. Jobber du i uniform så er det vanleg å få eit årleg beløp som du skal bruke til å kjøpe nye uniformseffektar.

Kva seier arbeidskontrakta di angåande dette?

Er det forutsatt at du skal holde deg sjølv med sko og klær?

Lenke til kommentar

jeg jobba på restaurant på et hotell og der fikk vi skogodtgjørelse.. 50 øre timen hehe. var bare sommerjobb da.. dette hørte jeg ikke noe om da jeg fikk jobben, men det sto på 'lønnslippen'..

er vel bare å høre med de kanskje. vet ikke hvordan det er på andre hoteller. Jeg jobba for quality (heter vel kjeden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...