josteinsen Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Kjøpte ett par Dali Ikon 1 på hifi-klubben til en latterlig lav pris fordi de var både demo og utgående modell (mkII er nå på vei). Forsterkeren jeg har hjemme er en Cambridge Audio 340 og med denne ble lyden rett og slett for tynn, skarp og generellt grusom i forhold til de eldre og varmere B&O høyttalerene jeg hadde. Koblet så Ikon 1 til både en gammel Onkyo TX-910 og en B&O Beomaster 4500 og da ble det andre boller! Disse to "varmere" forsterkerene passer ypperlig til den relativt lyse og detaljerte lyden til Ikon 1. Da det ikke er aktuelt å bruke beomaster eller onkyo som forsterker til høytalerne er jeg ute etter en ny forsterker med en varm klang som er åpen men ikke for skarp i toppen. Budsjettet er ikke rare greiene men opp til 3000 skal vel gå. Lenke til kommentar
magb Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Marantz kunne kanskje vært noe? Feks: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Product&cont=eu&bus=hf&prod_id=3789&series=comp&type=amp Ellers så kunne du jo bestilt en liten rørforsteker fra Kina. Alternativet er vel å finne noe på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Har lurt litt på marantz ja, men kjenner ikke til lydsignaturen. Noen av modellene har jo gjort det kjempebra i tester. Rør er helt klart en mulighet! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Marantz er ikke spesielt varme, og har en tidvis ganske vanskelig mellomtone. Hva med yamaha? Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Marantz er ikke sett på som en spesielt god match til Dali, selv om de kan være det for den spesielle lytter (sånn som meg ). Marantz er ikke spesielt kraftig, de har et generelt pent lydbilde og en evne til å frambringe mellomtonen veldig godt, de har også en ganske pen dynamikk på bassen. For er dette ganske ideelt, men for den generelle lytter ville nok NAD eller Denon vært en langt bedre match. Jeg tror http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c315bee-_integrert-forsterker_grafitt.htm ville vært en veldig god match. Hifiklubben bruker alltid NAD når de viser fram sine ikon høyttalere. Disse er ikke like "pene" som Marantz kanskje er, men de gir veldig mye effekt for pengene samt at de gir en veldig rocket lyd på høyttalerne og får en veldig stilig twist på bassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå