Gå til innhold

Cd-brenneren knekker cd'ene mine

Anbefalte innlegg

Da har no knekt to Cdar inne i cd-brennaren, første gongen var for ca ei veka sido og no har da skjedd igjen.

Den første gongen trudde eg da va cd-platen fordi det var ein brent cd. Eg opna cd-brennaren

(noko eg i ettertid tenker eg ikkje skulle gjort på grunn av garanti klistermerket)

og fjerna restane slik at det ikkje skulle bli kortsluttning. Pappa filte og vekk litt av dei kantane som skal holda cd-platen nede fordi dei var bøyde litt opp etter smellet då cden knakk.

Motoren som driv cden er og litt skadet, fordi det er nokre små pinnar som skal holde cden i ro så den ikkje slingrer

Den andre gongen skjedde det med Red Alert Cd'en, så no trur eg ikkje eg tør mer, kva bør eg gjera?

Eg trur det er 52x speed som gjer det eller kansje skadane på motoren i midten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du åpnet CD-rommen etter at den hadde knekt en cd burde vel ikke ha noe å si for garantien. Idet cd'en ble knekt hadde du nok fortsatt garanti (men problemet kan jo vere å få leverandøren til å tro på det). Jeg har uansett aldri hørt om en cd-rom som knekker cd'er :-?

Lenke til kommentar
At du åpnet CD-rommen etter at den hadde knekt en cd burde vel ikke ha noe å si for garantien. Idet cd'en ble knekt hadde du nok fortsatt garanti (men problemet kan jo vere å få leverandøren til å tro på det). Jeg har uansett aldri hørt om en cd-rom som knekker cd'er :-?

Når kunden har åpnet cd-brenneren er det ikke snakk om noen garanti overhodet.

Men en x52 brenner er så rask at den fysiske sentrifugalkrafta er på grensen til hva cd-plater tåler. Derfor stoppet de på x52. Har han i dette tilfellet brukt dårlige ubalaserte plater er det som har skjedd rett og slett av platen har gått i oppløsning i brenneren. Neppe under brenningen, men etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...