Snushane Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Har et par Klipsch RF-62, Klipsch RC-62 og to Patos Basic 310 mk2 som bakhøyttalere, og snart en XTZ 99 W12.16 forhåpentligvis. Disse drives av en Yamaha RX-V663. Det funker greit det altså, men har lyst til å prøve en ny receiver for å sammenligne litt. Dessuten har jeg hørt at Klipsch og Yamaha ikke er så god match. Noen som vet om en receiver som ville passet bra inn? Brukes en del til film, men også musikk. Får vel mest for pengene ved å kjøpe brukt, så noe rundt 4-5000,- brukt hadde vært passe. På forhånd takk for svar Endret 12. juli 2010 av Snushane Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Har et par Klipsch RF-62, Klipsch RC-62 og to Patos Basic 310 mk2 som bakhøyttalere, og snart en XTZ 99 W12.16 forhåpentligvis. Disse drives av en Yamaha RX-V663. Det funker greit det altså, men har lyst til å prøve en ny receiver for å sammenligne litt. Dessuten har jeg hørt at Klipsch og Yamaha ikke er så god match. Noen som vet om en receiver som ville passet bra inn? Brukes en del til film, men også musikk. Får vel mest for pengene ved å kjøpe brukt, så noe rundt 4-5000,- brukt hadde vært passe. På forhånd takk for svar Minnes å huske at NAD ikke er noen godt match for Klipsch. Denon kan være ett godt valg. Har selv Rotel på RF-63 og RC-64, og er strålende fornøyd. Hvis du selv er fornøyd med Yamahaen, så sjekk om denne har pre-out utganger for alle kanaler. Da kan du i stedet invistere i en effektforsterker. Skal man ha billig og bra lyd, så er Emotiva ett alternativ. Disse må importeres, men Norge er sammen med Australia landet Emotiva eksporterer mest til, og det er hauger av gode erfaringer. Jeg hadde selv XPA-5, men hadde problemer med strøm nettet mitt mot den, så jeg byttet til Rotel i stedet. UPA-5 skal være ett meget godt alternativ. Kjapp regning så vil jeg tro den koster deg ferdig fortollet (via jetcarrier) vil koste deg 5500-6000,-. Er litt usikker på frakten, så jeg tok i litt der. UPA serien er "billig" serien til Emotiva, men de spiller faktisk etter manges mening bedre enn XPA serien deres. Men mangler den siste kraften hvis man skal spille ekstremt høyt. Ett annet alternativ er å gå på bruktmarkedet, hvis man kan spare mye penger, og få meget bra utstyr for lav penge. Sjekk ut avforum.no's torg. For Yamahaen du har er god, og du får egentlig ingen oppgradering ved å bytte til en ny receiver. Man å bytte receiver så er nok Onkyos 608 ett godt alternativ: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=146196 (denne er billig fordi Netshop parallell importerer fra England, koster normalt 5000,-+ Ett annet alternativ er Sony: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109596 De gir normalt meget god lyd, savner forstatt min gamle Sony VA555ES. De blir ofte glemt i hjemmekinos sammenheng. Hadde siklet på Sonys forsterkere selv, men dessverre syntes jeg de er litt vel stygge om dagen. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 At Yamaha og Klipsch ikke er en god match virker som et dårlig rykte som kommer fra Hifiklubben, og det er helt feil. I Klipsch-miljøet er det opplest og vedtatt at: Onkyo, Yamaha, Marantz og Pioneer(personlig synes jeg ikke noe om "taktikken" til Pioneer på receivere, men meg om det:P) er gode matcher, men kremen er rør, men da snakker vi fort hifi/stereo og ikke hjemmekino. Angående Emotiva effekt, det er også "vedtatt" som en god match. Du kan jo lese i Klipsch-klubben tråden på avforum.no for ytterligere informasjon. Hilse Klipsch-eier med Yamaha og Emotiva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå