Gå til innhold

Hvordan lage hjemmeside (Til MW2.)

Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Hvis jeg kan forstå språket jo, er bare nye org. Skal jeg gi opp norsk fordi jeg ikke kan ordene? nei . :) Bare lurte på om han kunne forklare de.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kan forstå språket jo, er bare nye org. Skal jeg gi opp norsk fordi jeg ikke kan ordene? nei . :) Bare lurte på om han kunne forklare de.

HTML: Grunnspråket man skriver websider i.

CSS: språket som styrer layout på siden. Oppsett rett og slett.

PHP: Mer programeringspråk for websider

Domene: navnet på siden. Eks: VG.no, diskusjon.no, dagbladet.no, eksempel.com, eksempel2.org

IP: "Registreringsnummer" på domenet. Tenk på det som addressen eller GPS-koordinator. Eller bilskilt.

Noen flere ord du lurer på?

Lenke til kommentar

Hva er med folk da? Ikke så vanskelig å skjønne det. Jeg var godt hooked opp på nettet med 3 websider i en alder av 12 år og jeg kunne programere godt med Visual Basic 6 i en alder av 13år.

Og eneste jeg synes som hjalp var å gå inn for det. Man lager ikke hjemmeside fordi man er nødt eller er presset til det, men fordi man vil sette tid og energi til å gjøre det. Som betyr, enkelt sagt, finn ut selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

-.-" Jeg er flink på data, men ikke på selve internettet. Jeg vil ikke lage en egen server, bare en enkel nettside. som .tk. Der lurer jeg på om jeg må bruke min egen IP adresse eller om jeg kan bruke proxy server.

Lenke til kommentar

Jeg må nok skuffe deg, med at dine datakunnskaper er nok ikke på det nivået du tror.

Viss du ikke vil lage din egen server, hvorfor spør du da om å bruke din egen IP?

Og hvorfor vil du bruke en proxy server?

du MÅ ha en webserver for å være på internet. .tk er et toppdomene. Du kan velge å ha dittdomene.tk - men du MÅ forsatt ha en server. Kan du prøve å google først denne gangen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Skjønner ikke du hva jeg sier? Mine datakunnskaper ligger ikke innom INTERNETT. Mener du at internett er det eneste på dataen du da eller? Bruk google translate og oversett på idiot språk. Sånn jeg ble behandla -.-"

Lenke til kommentar

Skjønner ikke du hva jeg sier? Mine datakunnskaper ligger ikke innom INTERNETT. Mener du at internett er det eneste på dataen du da eller? Bruk google translate og oversett på idiot språk. Sånn jeg ble behandla -.-"

Jeg vil si internett er en stor del av data, men nok om det.

Prøv å google igjen - f.eks "Free webserver" (jeg har prøvd selv, og vet at det funker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...