Gå til innhold

Årets VM-lag 2010

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poll oppe.

Min stemme går til Iker. Slapp kun inn to mål på sju kamper. Dessuten hadde han flere matchvinnerredninger i flere av kampene. Strafferedning mot Paraguay på 0-0, klasseredning når han var alene mot Robben i går. Man kan trygt si at han skal ha en stor del av æren for at Spania vant sitt første verdensmesterskap.

Lenke til kommentar

Teit at du velger formasjon. Siden jeg hadde valgt 4-3-3 siden mange lag spilte slik i årets VM. Eller diamant versjonen til spania

Iker Casillas

Spiller stort i hele sluttspillet og den viktigste spilleren til spania. Han er smart i målet og har svært få mål bakover.

Her er hele laget mitt:

f_10dyyum_c4a077a.jpg

Laget er preget av spanske spillere. Spesielt i det høyre leddet. Grunnen er at alle disse scorer høyt med spillet de får sammen og hvordan de egentlig dominerer der (Pique er på laget som kanskje viktigste hodespiller. Få feil og gode opp spill). Tyskland og nederland ligger på gjevnt fordelt andre plasser.

hvor har du David Villa? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er lettere hvertfall, siden det har vært mye flere gode sentrale midtbanespillere enn det har vært rene kantspillere i VM. Da er det fint med disse kantrollene i et 4-2-3-1 system som fungerer litt mer som sentrale midtbanespillere. Spesielt siden jeg forutser at backene på dette laget vil være av det offensive slaget.

Men jeg vet ikke jeg, spørs vel hva mesteparten ønsker.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Teit at du velger formasjon. Siden jeg hadde valgt 4-3-3 siden mange lag spilte slik i årets VM. Eller diamant versjonen til spania

Iker Casillas

Spiller stort i hele sluttspillet og den viktigste spilleren til spania. Han er smart i målet og har svært få mål bakover.

Her er hele laget mitt:

f_10dyyum_c4a077a.jpg

Laget er preget av spanske spillere. Spesielt i det høyre leddet. Grunnen er at alle disse scorer høyt med spillet de får sammen og hvordan de egentlig dominerer der (Pique er på laget som kanskje viktigste hodespiller. Få feil og gode opp spill). Tyskland og nederland ligger på gjevnt fordelt andre plasser.

hvor har du David Villa? :ermm:

Andre plass. Jeg syntes Villa tok for mange avsluttninger selv i dette mesterskapet. Derimot syntes jeg bedre om Müller og Forlàns prestasjoner. Villa ble for ego rett og slett. Han puttet heller ikke så mye.

Lenke til kommentar

Selv stemte jeg Eduardo Carvalho, kanon hele mesterskapet og eneste gangen han måtte se seg slått var fra en offsideplassert Villa hvor han faktisk også redder det første skuddet. Den kampen syns jeg forøvrig han var kampens klart beste spiller. Litt synd denne tradisjonen i det siste der kun finalespillere skal få Golden Glove.

Lenke til kommentar

Synes ingen av keeperne har imponert direkte, dog har Enyema overasket (Selv om det er lett å lese han). Iker virker ved flere anledninger direkte usikker i gruppespillet, men siden han spiller seg såpass bra oppover utover i mesterskapet er det fortjent at han blir nominert. For min egen del blir det Eduardo som stikker av med denne, kanskje jeg lar meg lure av Querioz defensive struktur, men han fremstår som veldig sikker, merkbart bedre i sitt feltarbeid enn tidligere (Av det lille jeg har sett av han) og han er en dirigent der bak. Ikke et klart valg fra min side, men han stikker seg mer frem enn de andre.

Når det gjelder høyrebacken er jeg selvsagt fristet å slenge på Maicon, selv om Ramires da ofte vikarierer på den høyrebacken, så etterlater han seg for mye rom. Synes også at en Chilener bør nevnes her; Isla. Om ikke like offensiv enn førstnevnte, så er han ihvertfall minst like offensiv. Skaper rom ilag med klubbkompis Sanchez som får mye gratis da Isla veldig ofte tar med seg en spiller eller to, og åpner rom for den egosentriske spilleren. Regner med at Nils Arne Eggen hyller denne gutten med sine overlapp'er.

...Men når alt kommer til alt så er det ingen som kan konkurrere mot Lahm, i min bok. For et mesterskap. Det er med en viss tilbakeholdenhet jeg sier nettopp dette men han har muligens vært en av de 4-5 beste spillerne i dette VM'et. Måten han klarer å skifte mellom å forsvare seg og laget og å angripe, er rett og slett imponerende. Ballsikker som få, rolig og oppsiktsvekkende nok blitt en mini-leder - Det var noe jeg ikke trodde om denne Chico'n.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...