kliodd Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei jeg har kjøpt en induksjonstopp fra IKEA. Og må koble strømmen på denne. Har en sånn stor teknisk støpsel med 3 tagger på (+.- og jording). Og på undersiden av koketoppen er det 5 muligheter markert med 1,2,3,N og symbolet for jord. Etter det jeg forstår skal det kobles som vist på dette bildet med en bro mellom punkt 1 og 2. Er dette korrekt? Har det noe å si om det er blå eller brun? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Stemmer nok som du sier. N er den blå. Du kan tenke deg at N burde stått for neger (den brune), men siden det er galt å si at negere er brune, så har de laget en blå neger... Men det spiller ingen rolle uansett altså. Sørg for å ha GOD kontakt mellom nite og skrue. Skru godt fast. edit: Ja, glemte nesten dette, men jeg tar ingen ansvar for noe! Endret 11. juli 2010 av jale Lenke til kommentar
kliodd Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Inni stikkontakten ser det slik ut, denne kom sånn, jeg har ikke mekket den. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Ifølge den tegningen du hennviser til så kan det se ut til at du har koblet riktig ja Den brune å den blåe har ingenting å si hvordan vei de går. Er likens i vanlige støpselkontakter, å man kan jo sette kontakten begge veier sant? så lenge det er snakk om vekselspenning så skal ikke det ha noe å si. Endret 11. juli 2010 av Complexity Lenke til kommentar
kliodd Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 joda koblet det til og det sa ikke bang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Brukte du ledningen som fulgte med, ev. en anne med tilstrekkelig strømføringsevne? Det stikket du har er godkjent for inntil 25 A, og en induksjonstopp trekker fort 6-7 kW når du bruker flere/alle soner, så her går det en del strøm. Lenke til kommentar
kliodd Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Brukte det som fulgte med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå