Gå til innhold

India - 11 dager. What to do?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er fire jenter som skal reise til India i begynnelsen av januar neste år.

Vi lander i New Delhi og flyr også derifra videre til Bangkok.

Hva og hvordan burde vi organisere turen? Er det mulig å leie bil i India?

Vi vil iallefall se Taj Mahal og besøke Varanasi, er det vi har tenkt så langt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er mulig å leie bil, men det ville være splitter pine galskap å gjøre det; trafikken i India er av en annen verden. Lei bil med sjåfør, så går det svært så greit, det trenger ikke koste allverden i den delen av verden.

Vær forberedt på desperat fattigdom og prangende rikdom noen få meter fra hverandre -- India er det drøyeste kultursjokket jeg har vært borti. Det gjør det såpass slitsomt å reise der at det kanskje kan være greit å ikke gå for de helt billigste overnattingsalternativene; litt komfort kan få verden til å i alle fall virke i nærheten av normal.

Delhi-Varanasi ville jeg tatt nattog, sjekk Seat61 for detaljer om booking, ruter etc. Agra er også en kurant togtur fra Delhi. Vet ikke om jeg ville planlagt så mye mer enn Delhi, Varanasi og Agra på den tiden dere har.

Lenke til kommentar

jeg var 5 og halv månde i india i fjor så bare og spøre ,

leiebil det er fult mulig, selv om ganske få gjør det, lei Royal enfield isteden (motorsykkel) selv endte jeg og 2 kamerater jeg møtte på reisen opp med og kjøpe en tuk tuk som vi kjørte rundt med i 3 månder. var absolutt ingen problem. trafikken i india fungerer utmerket...

fra Delhi til Agra er det ikke mere enn ca 4/5 timer med tog, prøv og book dere videre til varanesi samme natt, Agra er ikke et sted og være uten om og se på Taj, dra videre til varanesi samme natt som dere kommer til agra, toget går ved 8 om kvelden så dere annkommer varanesi ved kl 11 dagen etter.

11 dager i India er veldig veldig lite.

har dere mulighet er det bedre og lande i Delhi og fly til Bangkok fra Kolkata. sparer dere 1 dag i reising

Endret av wailer
Lenke til kommentar

Ja, har hørt litt av hvert om trafikken i India. Om vi leier bil blir vi nok ikke å kjøre inne i Delhi, men heller rundt omkring på landeveiene. :-)

Er det noen fine fjell-landsbyer som er verdt og besøke? Tenker i Himachal Pradesh, eller i retning Nepal? Noen som vet om brae organiserte turer som ikke koster allverdens?

Prøver bare å få en oversikt over aktiviteter, men siden noen har sagt allerede, 11 dager er jo ikke allverdens, så vi må nok prioritere etterhvert.

Lenke til kommentar

Ladakh kan anbefales sterkt, men det ser ikke ut som om dere rekker det på denne turen. Fantastisk trekking-område.

Forresten, Shimla kan vel kalles en fjellandsby om man går inn for det, og den har jo definitivt mye interessant, i alle fall for de av oss som er interessert i imperiehistorie.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...