Engern Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg har ett Olympus X920 som ble utsatt for masse fukt i helgen. Ett helt glass med brus. Jeg tørket det med hårføner og håpet på det beste. Kameraet fungerer forsåvidt fortsatt, men linsen har satt seg fast. Regner med at dette skyldes seighet etter brus søl inni kameraet. Skjermen har også fått noen "fuktflekker" men disse håper jeg forsvinner etterhvert. Da dette er en selvforsynt skade på kameraet så dekkes vel ikke dette av garanti? Kan det i det hele tatt reddes? Hva er cirka pris på service\full rens innvendig? Jeg har også vurdert og åpne det selv og prøve og vaske det, men regner med at det bare gjør vondt værre. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Du har helt rett. Hverken garanti eller reklamsjonsrett hjelper deg. Rengjøring etter fuktskade (brus) kan bli dyrt. Antaglig langt dyrere enn et nytt kamera. EDIT. Søk på nettet antyder at kameraet koster i underkant av 1.400,-. Repåerasjon vil garantert være dyrere enn et nytt kamera. Endret 11. juli 2010 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå