voidDraw() Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Kopierer bare mitt innlegg fra innlegg.no da jeg muligens får mer respons her etterhvert Først om hardware jeg bruker; Sapphire Radeon HD 4830@stock MSI P35 NEO3 OCZ 4GB 800mhz Intel Core 2 Quad Q6600 @stock Kjører på Win 7 64bit Nyeste CCC. Øvrig har jeg Seagate Barricuda 250GB hardisk, (veldig tidlig s-ata versjon) Det har seg slik at jeg har dårlig fps i spill. Spesielt gjelder dette BF BC2. Jeg kjører på 1440*900 med alt på low og AA og AF på x1. Og fortsatt har jeg merkbart dårlig fps. <-30fps. Uansett hvilke grafikk settings jeg bruker så lagger det. Kan det være at hardisken begynner å bi så gammel at den ikke klarer å lese data fra spillet fort nok? Har virkelig ikke peiling på hva som er galt. Noen som har peiling som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Spilldata lastes vel inn på RAM når du starter spillet, jeg kan vanskelig se for meg at lagg i et FPS-spill skyldes harddiskhastighet - særlig ettersom du har 4GB, som skal være nok til alle spill i dag. Unntaket blir naturligvis dersom du har flere programmer åpne samtidig, åpenbart er det ikke ideelt å spille krevende spill samtidig som du kjører f.eks. photoshop og har 20 faner åpne i nettleseren. Har du prøvd å oppdatere driverne til skjermkortet (som forøvrig ikke er helt up to date)? edit: Ser i en test at 4830 gir 74 fps i Crysis med høyere oppløsning enn det du beskriver, så at den dropper under halvparten i BC2 høres ikke egentlig ut som et skjermkortproblem (med mindre det er driverfeil såklart). Endret 11. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Takker for svar Kjører på den nyeste driveren til skjermkortet. Jeg kjører ikke krevende programmer i bakgrunn i det hele tatt. Som sagt så kan jeg kjøre med høyeste setting eller laveste setting - uansett så får jeg lav fps. Nei. Håpløse greier det her Edit: Kjørte 3D mark 06 og jeg fikk like under 10k poeng. Endret 11. juli 2010 av MarB Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Har du skrudd på vertikal synk? Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Jepp. Den står alltid på Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Og hva skjer med FPS dersom du prøver å skru den av? Lenke til kommentar
AgentMinMax Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Kopierer bare mitt innlegg fra innlegg.no da jeg muligens får mer respons her etterhvert Først om hardware jeg bruker; Sapphire Radeon HD 4830@stock MSI P35 NEO3 OCZ 4GB 800mhz Intel Core 2 Quad Q6600 @stock Kjører på Win 7 64bit Nyeste CCC. Øvrig har jeg Seagate Barricuda 250GB hardisk, (veldig tidlig s-ata versjon) Det har seg slik at jeg har dårlig fps i spill. Spesielt gjelder dette BF BC2. Jeg kjører på 1440*900 med alt på low og AA og AF på x1. Og fortsatt har jeg merkbart dårlig fps. <-30fps. Uansett hvilke grafikk settings jeg bruker så lagger det. Kan det være at hardisken begynner å bi så gammel at den ikke klarer å lese data fra spillet fort nok? Har virkelig ikke peiling på hva som er galt. Noen som har peiling som vet hva som kan være galt? Hei, Høres ikke ut som det er noe galt for meg og harddisken din har nok ikke noe med din average FPS å gjøre. Riktig nok kan en treg harddisk få spillet til å hakke på noen måter men tror ikke det er relevant her. Jeg har selv en Q6600 med GeForce 8800 GT (kort på samme nivå som 4830) og kjører WinXP. Jeg bencher ca 14500 score på 3DMark06. Det som jeg tror gjør forskjellen er at jeg har klokket Q6600'en til 3.4GHz. Q6600 @ 2.4GHz er ikke noen god spill CPU, dette er en veldig bra CPU til å klokkes og det er nesten litt trist å kjøre den på 2.4GHz når den lett kan klokkes til 3.4GHz og høyere. @2.4GHz blir denne nok en bottleneck for GPU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå