kjibba Skrevet 11. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Da var det på tide å hoppe i det og poste mine første bilder. Jeg har lest og lært veldig mye her, og ventet på at et bilde skulle dukke opp som var bra nok til å poste her. Det er jo selvfølgelig helt feil innstilling, så her kommer to av husets klovn, Casper: Dette er neppe de beste bildene som er tatt, sånn rent teknisk, men de presenterer at litt annet motiv enn mye annet vi ser. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Det første bilde var litt stilig, merkeleg positur på hunden din Men trur du har litt å hente på å åpne bilder i PS eller andre bilderedigeringsprogram, øke litt kontrasten osv. For det var litt blasst. Det andre bildet ga med desverre ingenting. Etter mi meining, så bør ansiktet ver med i bilder av dyr. Så det bildet blei litt kjedeleg. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 koselige hundebilder. ikke noe spesielt med det. slike bilder har som oftest mer affeksjonsverdi enn noe annet. har tatt en del slike av vovven min selv:) men som kaksa sa; ser man ikke ansiktet/øynene blir det fort kjedelig. Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Takk for tilbakemeldinger. Det er nok riktig som dere skriver; bildene er hverken spesielt spennede eller teknisk gode. Sett i ettertid så burde jeg brukt lukkerprioritet, heller en blenderprioritet, for skarphet. Hunden er tross alt i bevegelse. Jeg har tatt flere bilder av hunden på den måten etter disse, og resultatet er vesentlig bedre. I tillegg brukte jeg et kortere, mer lyssterkt objektiv. Kanskje jeg legger ut et av mine bedre forsøk senere, til tross for at hundebilder kanskje har mest affeksjonsverdi for den som eier klovnen Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 ja når du nevner det så er lukkerprioritet et must. gjerne bruk autoiso også hvis du har mulighet for det. og følgefokus er et must hvis motivet beveger seg fort Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) kom over denne på strobist. tenkte jeg bare måtte dele den her. å ta dyrebilder er en prøvelse i tålmodighet. men når det klaffer, så blir det tøft. og Endret 15. juli 2010 av tiboine Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 Hver for seg er bildene middelmådige. Men som serie kunne det fungert om du hadde hatt et til, f.eks et godt portrett på starten av serien. Men jeg må påpeke at første bildet verken er blasst eller kjedelig. Siste bildet er litt overeksponert og kunne dratt fordel av litt etterbehandling. Men slik bilder blir ikke bedre av intens spakedraing og andre ufyselige etterbehandlingsmetoder. Tiboine's siste eksempel på "godt" dyrebilde er mer et eksempel på HDR-masturbasjon enn et brukbart dyrebilde. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 sa ikke godt, men tøft kanskje en smule overdreven post der ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå