Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

han var utro mot eksen - med meg


Gjest jente

Anbefalte innlegg

Gjest jente

Studerte i utlandet og ble hodestups forelsket. Vi møttes ute på byen og han spurte faktisk om jeg ville være med hjem den første kvelden vi møttes. Etter et par uker viste det seg at han hadde kjæreste. Det vil si, han og kjæresten hadde snakket om å gjøre det slutt, men de hadde altså ikke gjort det fullstendig slutt da han begynte med meg.

 

Jeg tilga han for det, da jeg likte han utrolig godt og jeg visste at jeg ville flytte hjem til norge igjen etter noen måneder, jeg ville egentlig ikke finne meg en gutt der for jeg var så sikker på at jeg ville hjem.

 

Forelskelsen ble ikke mindre med tiden, og vi hadde bedre kjemi enn jeg noengang har hatt med noen gutt. Vi var sammen i tre måneder. Allikevel valgte jeg å flytte hjem til norge slik jeg hadde planlagt. Det var utrolig vanskelig fordi jeg fortsatt var veldig forelsket.

 

Nå sier han til meg at han vil komme på besøk til meg i norge for å se om han kunne være komfortabel med å bo her, og at jeg er alt han vil ha. Jeg har kommet til et punkt i livet mitt hvor jeg vil virkelig satse på noen. Han sier han er på samme stadie i sitt liv..

 

Tanken på hva han gjorde mot eksen, og at han sitt utroskap hemmelig for henne og for meg i noen uker i starten av dette forholdet, forfølger meg. Han ville jo ha meg med hjem den kvelden, det var ikke sånn at han først ba meg ut eller noe, her var det rett på sak... Forholdet vårt er rett og slett basert på utroskap. Jeg skulle ikke tilgitt han den gangen, men ante ikke at jeg ville bli så glad i han. Jeg er fortsatt forelsket nå, selv om jeg ikke har sett han på en måned. Jeg vil både ha han, men samtidig tviler jeg på om jeg kan stole på han i dårlige tider. Han er alt jeg ønsker meg sett bortifra denne saken, men jeg kan altså ikke stole på han hundre prosent, og det burde jeg jo hvis jeg skal kunne fortsette.

 

Noen vil sikkert synes jeg er dum for at jeg i det hele tatt vurderer han, men man blir virkelig blind av forelskelse, derfor er det så vanskelig. Selv er jeg verdens snilleste jente om jeg skal si det selv, og ville aldri gjort det mot noen som han gjorde mot meg. Er skummelt når han i noen uker kan oppføre seg normalt, og leve et sånt dobbeltliv. Han kan jo gjøre akkurat det samme mot meg når ting går dårlig, og forhold går jo opp og ned. Selv har han selvfølgelig sagt at han aldri ville gjort det mot meg, men hvorfor skal jeg tro på det. Og han vil kanskje flytte fra landet sitt for å være med meg, og til tross for det stoler jeg ikke på han nok føler jeg.

 

Jeg tror egentlig jeg vet hva som er riktig selv, men hva mener dere om slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, at han har gjort det en gang før betyr ikke at han kommer til å gjøre det igjen.

Om forholdet var helt ødelagt og han rett og slett falt pladask for deg så er det kanskje ikke rart det han gjordet, velger du å bli sammen med ham så vil mistillit og paranoia (dvs kanskje gjør han det mot meg og) ødelegge fullstendig for dere.

 

Ergo, ønsker du å ta sjangsen og bli sammen med ham (noe jeg antar du kommer til å gjøre siden følelsene er sterke og gjennsidige) bør du rett og slett ikke tenke så mye på fortiden, greier du ikke det så har ikke forholdet egentlig en fremtid i utgangspunktet da du vil være redd for at han kan gjøre det samme mot deg og kanskje bli sykelig sjalu.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok selv vært veldig usikker på en mann med en slik fortid. Men klarer du å glemme det, og stole på ham, er du virkelig et fantastisk tillitsfullt og modent menneske selv (folk forandrer seg jo). Er det "den store kjærligheten", "kanskje den store kjærligheten", "en potensiellt stor kjærlighet" eller noe lignende synes jeg du bør satse, og la fortid være fortid. Hva fikk ham til å velge deg fremfor denne jenta? Og tror du han kunne vært utro mot deg uten at du hadde fått høre det/opdaget det?

Lenke til kommentar
Gjest jente

Det som skremmer meg med dette er interessen han ga meg første kvelden med at han spurte meg allerede den kvelden om jeg ville være med han hjem (jeg ble ikke med han da), i tillegg til at han kunne holde det gående i to, tre uker. Hvis han den første kvelden hadde bare bedt meg om f.eks. tlf.nr. eller om å møtes om noen dager, så ville jeg kanskje tenkt annerledes om det. Han var så målrettet, han ville jo bare ha seg, men han ble etterhvert forelsket. Han sa til meg at han ikke trodde det ville bli til et forhold i starten. Senere har han forklart seg med at han ville se hvor hjertet hans var, altså om han ville bli hos eksen eller fortsette med meg, før han gjorde det fullstendig slutt med henne.

 

Han fant jo altså ut at det var meg han ville ha, og gjorde det slutt med eksen, men man finner vel ikke ut hvor hjertet sitt ligger om han spør en annen jente om å være med hjem første kvelden. Er dette jeg tenker på. Virker som han bare hadde tenkt å ha seg den kvelden, og kanskje fortsette som før. Er redd for at han kan gjøre dette også med meg. Men så ble det altså et forhold ut av det.

Lenke til kommentar

Han er alt jeg ønsker meg

 

men man blir virkelig blind av forelskelse

Du sier det jo best selv. Hvis du har kjent han i 3 måneder kjenner du han strengt tatt ikke godt nok til å si at han er alt du ønsker deg, synes jeg. Du virker forøvrig på ingen måte dum, ingen kan velge hvem de blir forelsket i.

 

Min erfaring er at intuisjonen din som oftest har rett, vi er mye bedre til å lese kroppsspråk enn tanker og jeg synes derfor du bør ta følelsen du har angående første kvelden deres meget seriøst.

Endret av SweetMaryJane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...