Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB nettverk problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bobil hvor jeg har montert et "lite" USB-nettverk

Nettverket består av en usb-switch slik at jeg kan bruke hele nettverket på to maskiner.

I tillegg en usb-hub, med tilkoblet USB-harddisk, USB-ICE-Nett og en printer.

Jeg har problemer med å få kontakt til tider med forskjellige komponentene, og feilen varierer hele tiden. Liksom ikke mulig å finne en bestemt feil. Litt mekking og problemer forsvinner like fort som den kom. Kan sies at ingen komponenter har noen gang fungert samtidig noen gang xD

Har prøvd å løst problemer med såkalte splittere slik at jeg får fødet driftspenning, og prøvd USB-ledninger med forstekning på signalet, uten at den ble 100%. Kanskje litt mindre problemer med likedan feiler det.

Har hovedlaptop med Vista og netbook med XP

Spessielt å drifte ICE-modemet har vært problematisk, selv med spenningføding og signalforsterket USB-ledning samtidig svikter det...

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å koble det slik da? Trodde alt måtte være koblet til en maskin.

Koble alt på samme PC og sett opp nettverk med kabel eller trådløs mellom maskinene, så tror jeg det skal være mulig å få stabilt fungerende nettverk.

Tviler på at det er der problemet sitter. Men er likevel verdt et forsøk, skal teste det så snart det passer ;-)

Kan legge til at det å få USB modemet til å virke må jeg bruke to parallelle USB-ledninger til en splitter så inn i modemet. Nekter å virke om jeg stapper den ene "avgangen" inn i USB-strøm-uttak, selv om jeg bruker USB-ledningen med forsterker som den andre ledningen. Rare greier....

Lenke til kommentar

Problemet om du kobler til flere maskiner er jo hvem den velger å koble seg opp imot.

Det blir jo helt tilfeldig hva som kan skje. Når det gjelder laptop og USB, så er det ikke alle som leverer like mye strøm til USB, men vanskelig å si hvorfor det ikke fungerer når du har strømforsyning i tillegg.

Nei, det er ikke sånn den virker xD

Den USB-switchen er en elektronisk bryter som man styrer fra hver maskin. Man sender en kommando, og deretter er det den maskinen som kobles til. Ikke mer avansert enn det, så jeg tviler på at den er problemet... ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...