Tullballj Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg får ikke Java til å virke når jeg skal sjekke nettbanken og slik. Har forsøkt å lese alle mulige guider og instalert både opera og chromium for å se om det hjelper, men ikke de eller firefox klarer å kjøre java, har også installert sunjava, men det så ikke ut til å virke. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Tror det skal være flere sun-java6 pakker. apt-cache search sun-java for å finne ut hvilke som er tilgjengelige. Mener å huske at det er en som heter sun-java6-plugin. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Når jeg skrev det så fikk jeg opp: apt-cache search sun-java sun-javadb-client - Java DB client sun-javadb-common - Java DB common files sun-javadb-core - Java DB core sun-javadb-demo - Java DB demo sun-javadb-doc - Java DB documentation sun-javadb-javadoc - Java DB javadoc sun-java6-source - Sun Java Development Kit (JDK) 6 source files sun-java6-plugin - The Java Plug-in, Java SE 6 sun-java6-jre - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture independent files) sun-java6-jdk - Sun Java Development Kit (JDK) 6 sun-java6-javadb - Java DB, Sun Microsystems' distribution of Apache Derby sun-java6-fonts - Lucida TrueType fonts (from the Sun JRE) sun-java6-demo - Sun Java Development Kit (JDK) 6 demos and examples sun-java6-bin - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture dependent files) Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Når jeg skrev det så fikk jeg opp: apt-cache search sun-java sun-javadb-client - Java DB client sun-javadb-common - Java DB common files sun-javadb-core - Java DB core sun-javadb-demo - Java DB demo sun-javadb-doc - Java DB documentation sun-javadb-javadoc - Java DB javadoc sun-java6-source - Sun Java Development Kit (JDK) 6 source files sun-java6-plugin - The Java Plug-in, Java SE 6 sun-java6-jre - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture independent files) sun-java6-jdk - Sun Java Development Kit (JDK) 6 sun-java6-javadb - Java DB, Sun Microsystems' distribution of Apache Derby sun-java6-fonts - Lucida TrueType fonts (from the Sun JRE) sun-java6-demo - Sun Java Development Kit (JDK) 6 demos and examples sun-java6-bin - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture dependent files) Kjør sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin for å legge inn java. Når den er ferdig kjører du sudo update-alternatives --config java og velger linja med sun-java (ikke iceTea). Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Når jeg skrev det så fikk jeg opp: apt-cache search sun-java sun-javadb-client - Java DB client sun-javadb-common - Java DB common files sun-javadb-core - Java DB core sun-javadb-demo - Java DB demo sun-javadb-doc - Java DB documentation sun-javadb-javadoc - Java DB javadoc sun-java6-source - Sun Java Development Kit (JDK) 6 source files sun-java6-plugin - The Java Plug-in, Java SE 6 sun-java6-jre - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture independent files) sun-java6-jdk - Sun Java Development Kit (JDK) 6 sun-java6-javadb - Java DB, Sun Microsystems' distribution of Apache Derby sun-java6-fonts - Lucida TrueType fonts (from the Sun JRE) sun-java6-demo - Sun Java Development Kit (JDK) 6 demos and examples sun-java6-bin - Sun Java Runtime Environment (JRE) 6 (architecture dependent files) Kjør sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin for å legge inn java. Når den er ferdig kjører du sudo update-alternatives --config java og velger linja med sun-java (ikke iceTea). s Nå fikk jeg dette turbo@turbo-laptop ~ $ turbo@turbo-laptop ~ $ sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin [sudo] password for turbo: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Leser tilstandsinformasjon ... Ferdig sun-java6-jre er allerede nyeste versjon. sun-java6-jre satt til manuell installasjon. Følgende pakker ble automatisk installert og er ikke lenger påkrevet: libdynamite0 libsynce0 libqt3-mt liborange0 orange Bruk «apt-get autoremove» for å fjerne dem. Følgende NYE pakker vil bli installert: sun-java6-plugin 0 oppgraderte, 1 nylig installerte, 0 å fjerne og 220 ikke oppgradert. Må hente 0B/1 850B med arkiver. Etter denne operasjonen vil 61,4kB ekstra diskplass bli brukt. ADVARSEL: Følgende pakker ble ikke autentisert! sun-java6-plugin Autentiseringsadvarsel overstyrt. Velger den tidligere fravalgte pakken sun-java6-plugin. (Leser database ... 114576 filer og kataloger er installerte.) Pakker ut sun-java6-plugin (fra .../sun-java6-plugin_6.20dlj-1ubuntu3_i386.deb) ... Setter opp sun-java6-plugin (6.20dlj-1ubuntu3) ... turbo@turbo-laptop ~ $ sudo update-alternatives --config java There is only one alternative in link group java: /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/bin/java Nothing to configure. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Ja, tusen takk. =) Gjorde det ikke med en gang, men når jeg startet maskine på nytt så kom det. =) Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 @NestenUtenKunnskap: Your knowledge has just increased by +1 Noen ganger kan det være gøy å se på verden som et rollespill. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Hehe, sant det. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå