Gå til innhold

Sliter med og få i meg nok kcal :/

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg er en 18 år gammel gutt på 192cm og 78-80kg. Driver med motocross så desverre gått glipp av endel trening pga skada, men nå har jeg begynt å trene igjen får fullt. Men problemet er at jeg blir ikke noe større, eller spesielt sterkere. Så da tenkte jeg med en gang at det var kostholdet mitt som består av:

Frokost:

4 Skiver med brunost og 2-4 glass melk

Lunsj : 3 skiver med brunost, proteinshake med 52g protein & 500kcal også en banan.

Middag : alt fra kylling til fisk og enda en proteinshake

kvelds 4 skiver med brunost og proteinshake + banan

Jeg spiser som dere ser veldig lite variert kosthold.

Så da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg? er svært kresen når det gjelder mat, og liker svært lite så smak er svært viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må da ikke være eneringsekspert for å vite svaret på dette. Dersom du spiser for lite, spis mer. Ser flere og flere av disse trådene, og det bør ikke være så ekstremt vanskelig å hive i seg ekstra mat, dessuten spiser du som ei lita jente med tanke på å bygge muskler. På bulk spiller det så å si ingen rolle hva du spiser så lenge du dekker proteinbehovet. Om resten av overskuddet kommer gjennom Grandiosa vil du allikevel gå opp i vekt.

Men om alt skal smake så utrolig godt vil du ha problemer den dagen du skal deffe, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Regner med du drikker h-melk, hvis ikke begynn med det! Og drikk mye h-melk det er veldig snedig. Slet med det samme som deg, men så begynte jeg med 2l h-melk per dag.

Itilegg kan knaske nötter når du sitter å ser tv, bruker pcn, studere o.l, nötter har mye kalorier og er sunt!

Bare noen få tips :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Bytt ut melk med helmelk, og vann med Gatorade (men ikke drikk Gatorade mens du trener hvis du vil legge på deg).

Det spiller da ingen rolle på døgnet man får i seg maten/drikken, eller når på døgnet man trener.

Gatorade er et rent drittprodukt en kan bruke til å fylle opp glykogenlageret sitt på under trening, og helmelk vil ikke akkurat redde trådstarter med et så elendig kosthold som utgangspunkt.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Hvis det bare er kalorier du er ute etter, så spis nøtter. Det er svært mye kalorier i nøtter - en pose youghurtnøtter inneholder 500 kalorier. 100 g turblanding (nøtter og rosiner) har over 1000 kalorier.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Har et lite forslag :p ser det greit ut? kanskje ikke det sunneste, men det bryr jeg meg ikke så mye om heller

Frokost: 200g cornflakes m/ 3 glass melk = 800kcal ca

Lunsj: Brød m/ brunost 100g + proteinshake = 800kcal ca

Middag: whatever mora mi lager + proteinshake = over 500kcal

Kvelds : 200g cornflakes m/ 3 glass melk og proteinshake = 1300kcal

Det vil si 3400kcal per dag. Det bør være nok får å gå opp i vekt regner jeg med. det her vil også da gi over 170g protein lett.

Lenke til kommentar

En skikkelig start på dagen:

5 dl H-melk

50 g Proteinpulver

40 g maltodextrin (karbopulver)

100 g havremel

15 ml rapsolje eller annen olje

Bland skikkelig sammen.

Her får du en veldig bra fordeling av karbohydrater, proteiner og fett, omtrent 50%, 30% og 20%.

Ender opp rett under 1200kcal, allerede da er du kommet et stykke på vei. Ellers kan du hiver i deg noen never nøtter i løpet av dagen, og kanskje ta noen skjeer olje, enten direkte, eller ha det på mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...