wineandmary Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei Har et par spørsmål angående journalistikk. Slik jeg lever idag har jeg ingen utdanning ingen jobb. Men har store interesser for å bli jounalist. En ting er, hvr mye får jeg betalt om jeg sender en frilans artikkel til mitt lokale avis(Romerikes blad)... eller Aftenposten\Dagbladet ? og, er det slik jeg setter foten innenfor journalistikk? og sende artikkler helt til dem eventuellt vil ansette meg? Er det noen andre fremgangsmåter? Har iallefall lyst å ha en sjangse, selvom jeg ikke er utdannet. Det andre spørsmålet er, hva skal jeg skrive om? Har tenkt å sette igang veldig snart og lage en artikkel... for problemet er at jeg ikke kan løpe rundt og intervjue mennesker, har ingen oppgaver, må bli researching på internett... Er det noen som har anelse om hva? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ja, men du har ett problem hvis du ikke aner hva du skal skrive om. Hva kan du eller brenner for? Og finne på ett eller annet du ikke har noen kunnskap om utover Google er neppe noen god ide. Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg synes du skal koste på deg et oppfriskningskurs i norsk grammatikk, for det behersker du jo åpenbart ikke. Radlekatt 1 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 1. Øv deg på å skrive 2. Øv deg på å skrive 3. Øv deg på å skrive 4. Skriv noe interessant 5. Lag en blogg/nettside 6. Øv deg på å skrive 7. Skriv masse 8. Ta kontakt med en avis, og hør om de trenger frilansere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå