Laughing Madcap Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Stilig og flott malet! Smelter du de selv også? Har et par Svenske Karolinere som jeg smelter og malet da jeg var liten, kan laste opp bilde hvis du er interesert? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Post i vei. Nei jeg smelter dem ikke selv, men finns folk som gjør det også, og det blir en helt annen del av samme hobien, men de aller fleste kjøper ferdige figurer. Du kan både gjennskape historike slag, eller lage ikke historiske men realistiske slag. Akurrat de jeg holder på meg, er ikke defacto historisk, men er basert på typiske divisjoner fra spania i perioden 1809-1814 En divisjon består av 2 eller flere brigader, noen ganger med kavaleri forsterkinger, En typisk britisk eller fransk divisjon hadde fra 6000 til 10 000 soldater, mens russiske divisjoner kunne ha over 20 000 i perioden 1792-1807, men så fra 1812 og senere adopterte de den samme franske typen divisjon. En typisk britisk Divisjon i spania besto av 3 infanteri brigader, hver brigade besto av 2 til 4 battaljoner. I en britisk divisjon hadde du 2 ekte britiske brigader, det var alså brigader som besto av britiske battaljoner fra england, irland eller skottland. Den 3die brigaden var en portugisisk som besto av 4-5 portugisiske battaljoner. Andre utenlandske soldater i britiske tjeneste var tyskere(kings german legion AKA KGL) Dete var tyskere spesielt fra Hanover som rømte til england etter Napoleon invaderte Hanover, Hanover var som kjent under den britiske kongen da den britiske kongefamilen orginalt kom fra Hanover, så King George var konge over storbritania og Hanover. Derfor var det naturlig at de tjente i britiske hærer, andre tyskere var brunswicks som ikke var fult så godte som KGL. Spania tjente også sammen med de britiske, men de hadde engene separate divisjoner og mixet ikke med de britiske og portugisiske. Så min britiske divisjon består av 2 ekte britiske brigader på tilsamen 7 battaljoner, pluss en portugisisk brigade med 4 portugisiske battaljoner, i tilleg kommer et batteri med 9pdr kanoner og et kavaleri brigade med 2 regimenter med lett dragoons. Tilsammen 388 figurer som representerer ca. 8000 soldater, Den franske divisjonen blir ca. like stor, så tilsammen ca. 800 figurer som repreanterer ca. 16 000 soldater, dette er et veldig lite slag, faktisk ikke et fult slag en gang, men bordet mitt er ikke større, disse reglene jeg bruker er veldig adaptive og kan ta for seg slag fra 800 figurer til 10 000 figurer, men det ville kreve et bord på 10x4 meter, noe som er større en leiligheten min. Det er en perfekt måte å lære om historie på, du finner en del av historien du liker, så kjøper du figurer og maling basert på den tiden, og i løpet av 1 år vil du ha lært mer om den perioden enn om du hadde godt 3 år på universitet. Det kan være alexander den store, romere, gallere, germanere, vikinger, normanere, korstog, kjenneral midelalder, samuraier, 30 års krigen, 80 års krigen, engelske borgerkrigen, spanske rekkefølge krigen, østriske rekkefølge krigen, 7års krigen, amerikanske revolusjons krigen, napoleons krigene, krim krigen, spanske borgerkigen(carlist krigen) amerikanske borgerkrigen, texas revolusjonen, spansk amerikanske krigen, zulu krigen, afgan krigen, WW1, russike revolusjonen, WW2, koreakrigen, Vietnam, falklandskrigen, gulf krigen, bosina krigen, kalde krigen, irak krigen, krigen i afganistan, div kriger i afrika. Pluss ikke krigs baserte spill som ville vesten, ganstere og alkohol smugling osv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Her er det første 28mm russerne jeg har gjort, og det er klart og tydlig mine beste så langt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Noen flere bilder Her er mine fransk engelske styrker så langt Portugisiske soldater i Engelsk tjeneste. Highlanders igjen Daddy Hill Daddy hills brigade Engelske light dragoons Fransk artilleri Fransk kavaleri Også noen Russiske jeger carabiners Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Ble lei 28mm, så fant frem noen 15mm jeg hadde liggene. 17e régiment d'infanterie I hvite uniformer, egentlig var franske soldater fra 1790tallet i blåe jakker, men i 1806 fikk et utvalgt antall regimenter white uniformer, dette varte ikke lenge og allerde i 1807, ble uniformene fjernet og de fikk de gammle blåe. Altså er disse soldatene så svevert malt at de bare kan brukes på slag fra 1806-1807 Her er noen russiske Grenadierer fra 1805-1807 perioden Disse er da som sagt ca. 15mm høye 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 gjennomført. drev med warhammer (fantasy og 40K) fra jeg var 9 til 14 år, det tekniske er mye det samme. Dog med warhammer er det mer hvor kule figurene er som gjelder, her går det mer på å gjenskape. uansett en artig hobby; svært tidkrevende men også svær tilfredsstillende når en først har bygget opp baner og gjort ferdig figurene. Lenke til kommentar
Brun Melk Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Tøft! Veldig detaljert lagd. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk, Her er en AAR av et spill jeg hadde i dag. http://apartmentofwar.blogspot.com/2010/10/game.html Sånn, nå har jeg spamma dene linken på et dusin sider, Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Fått nytt kamera og nye figurer 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ble lei 28mm, så fant frem noen 15mm jeg hadde liggene. Disse er da som sagt ca. 15mm høye Gjør det noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå