Hambro Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 http://www.youtube.com/watch?v=1_Il_6ue2vs Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Og hva vil du frem til? Brevet tilsier bare sannheten, at Hitler var den eneste som kunne stoppe krigen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 "That I address you as a friend is no formality. I own no foes. My business in life has been for the past 33 years to enlist the friendship of the whole of humanity by befriending mankind, irrespective of race, colour or creed." "But your own writings and pronouncements and those of your friends and admirers leave no room for doubt that many of your acts are monstrous and unbecoming of human dignity, especially in the estimation of men like me who believe in human friendliness. Such are your humiliation of Czechoslovakia, the rape of Poland and the swallowing of Denmark. I am aware that your view of life regards such spoliations as virtuous acts. But we have been taught from childhood to regard them as acts degrading humanity." Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Og hva vil du fram til? Jeg er ingen nazisympatisør, men Hitler var en av de eneste som kunne stoppe krigen. Han hadde makt. Gandhi var en god mann. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hvis det var til meg så ville jeg bare utbrodere litt rundt "din venn" og hva hans syn på Hitler faktisk var. Enkelte prøver jo å fremstille det som om Ghandi støttet Hitler. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Ghandi støtte nok ikke Hitler nei, det Ghandi mente var vell at de som starter en krig er også de som lettest kan stoppe dem. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg syns nå sjølvaste Ghandi gjør mange kloke retoriske grep i brevet til Hitler. Brevet til Orwell, derimot, virker tatt ut av kontekst i en mer omfattende og kjent diskusjon som kort oppsummert sier at en revolusjon i Tyskland var uunngåelig, og hadde ikke Hitler tatt makten så ville noen andre gjort det. Det er skrevet en bok om dette, men jeg husker ikke navnet på den Barnebarnet til Ghandi taler for seg selv, og jeg kjønner derfor ikke hvorfor han er tatt med i den videoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå