justinvernon Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei! Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg." Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A? Takker for svar! Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du går vel på 2. valget og så får du kontakt dersom det skulle bli en ledig plass til deg, dvs om 10 stykker skulle velge en annen linje/slutte osv... Lenke til kommentar
Bellamella Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei! Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg." Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A? Takker for svar! Takker du ja til plassen på studie B, men velger å stå på venteliste til studie A, vil du miste plassen til studie B hvis du kommer inn på studie A ved 2. inntak eller ved utdeling av resteplasser:) Du vil derfor beholde plassen på studie B hvis du ikke skulle komme inn på studie A Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Hei! Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg." Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A? Takker for svar! Takker du ja til plassen på studie B, men velger å stå på venteliste til studie A, vil du miste plassen til studie B hvis du kommer inn på studie A ved 2. inntak eller ved utdeling av resteplasser:) Du vil derfor beholde plassen på studie B hvis du ikke skulle komme inn på studie A Jubel! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 lurte på dette selv. Er nr 4 på venteliste til studiespesialisering VG1. Tror dere det er noen sjangs for at jeg kommer inn? Snittet er tydeligvis høyt i år siden jeg gikk ut av 10 med rett over 4 i snitt og bare har fått tilbud om skoleplass på 3 valget. elektro Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 lurte på dette selv. Er nr 4 på venteliste til studiespesialisering VG1. Tror dere det er noen sjangs for at jeg kommer inn? Snittet er tydeligvis høyt i år siden jeg gikk ut av 10 med rett over 4 i snitt og bare har fått tilbud om skoleplass på 3 valget. elektro Ædda bædda Vi hadde likt 1. og 2. valg og jeg kom inn på 1. Lenke til kommentar
Bellamella Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) lurte på dette selv. Er nr 4 på venteliste til studiespesialisering VG1. Tror dere det er noen sjangs for at jeg kommer inn? Snittet er tydeligvis høyt i år siden jeg gikk ut av 10 med rett over 4 i snitt og bare har fått tilbud om skoleplass på 3 valget. elektro Dette avhenger selvfølgelig etter hvor mange elever skolen/skolene tar inn hvert år, men når du er nummer fire er sjansen rimelig stor. Studiespesialiserende er vel den linjen det egentlig er størst sjanse for å komme inn på, men det kommer også ann på hvilke skoler du har søkt på (hvor populær skolen er). Det er alltid noen som velger å takke nei på grunn av at de får tilbud om plass på privatskole eller andre grunner, mens andre setter seg på venteliste til et annet studieområde eller skole. Jeg er så og si 100 % sikker på at du kommer inn på studiespesialiserende, men det kommer mye ann på hvor du bor Kan vel nevne at en venninne av meg var nummer 78 på ventelisten til studiespesialiserende, og hun kom inn når de delte ut resteplasser ps. Hun hadde et snitt på rundt 3,98 og kom inn på en skole hvor snittet på førsteinntaket var 4,5. Alt kan skje Endret 11. juli 2010 av Bellamella Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Takker, det var litt beroligende. Skolen det er snakk om er Kirkeparken vgs i Moss. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei! Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg." Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A? Takker for svar! Takker du ja til plassen på studie B, men velger å stå på venteliste til studie A, vil du miste plassen til studie B hvis du kommer inn på studie A ved 2. inntak eller ved utdeling av resteplasser:) Du vil derfor beholde plassen på studie B hvis du ikke skulle komme inn på studie A Jubel! Allikevel skriver dem etter at jeg har gjort som du har tenkt å takke ja til annet valget og ja til venteliste på første valget så står det følgende: At dersomd du ønsker å beholde plassen du har kommet inn på bør du kun takke ja til denne. Altså meget misvisende med tanke på at dem skriver noe annet før dette. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Takker, det var litt beroligende. Skolen det er snakk om er Kirkeparken vgs i Moss. Om du bor utenfor moss kommune altså rygge, råde ellerno vil du også bli nedprioritert. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Har ikke lest gjennom og vet ikke om dette er blitt spurt om før: Oppdateres ventelisten gjevnlig eller får vi oppdatering om det først etter at svarene er avgitt registrert og ferdige? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå