Gå til innhold

Spørsmål ang. venteliste

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg."

Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Tenkt situasjon: "Jeg kommer inn på Studie B som jeg hadde som 2. valg. Jeg er nummer 10 på venteliste på Studie A, som jeg hadde som 1. valg."

Må jeg si ifra meg plassen på Studie B for å kunne stå på venteliste til Studie A, eller mister jeg bare plassen hvis jeg faktisk kommer inn på Studie A?

Takker for svar!

Takker du ja til plassen på studie B, men velger å stå på venteliste til studie A, vil du miste plassen til studie B hvis du kommer inn på studie A ved 2. inntak eller ved utdeling av resteplasser:) Du vil derfor beholde plassen på studie B hvis du ikke skulle komme inn på studie A ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svar!

Takker du ja til plassen på studie B, men velger å stå på venteliste til studie A, vil du miste plassen til studie B hvis du kommer inn på studie A ved 2. inntak eller ved utdeling av resteplasser:) Du vil derfor beholde plassen på studie B hvis du ikke skulle komme inn på studie A ;)

Jubel!

Lenke til kommentar

lurte på dette selv. Er nr 4 på venteliste til studiespesialisering VG1. Tror dere det er noen sjangs for at jeg kommer inn? Snittet er tydeligvis høyt i år siden jeg gikk ut av 10 med rett over 4 i snitt og bare har fått tilbud om skoleplass på 3 valget. elektro :no:

Ædda bædda :) Vi hadde likt 1. og 2. valg og jeg kom inn på 1. :p

Lenke til kommentar

lurte på dette selv. Er nr 4 på venteliste til studiespesialisering VG1. Tror dere det er noen sjangs for at jeg kommer inn? Snittet er tydeligvis høyt i år siden jeg gikk ut av 10 med rett over 4 i snitt og bare har fått tilbud om skoleplass på 3 valget. elektro :no:

Dette avhenger selvfølgelig etter hvor mange elever skolen/skolene tar inn hvert år, men når du er nummer fire er sjansen rimelig stor. Studiespesialiserende er vel den linjen det egentlig er størst sjanse for å komme inn på, men det kommer også ann på hvilke skoler du har søkt på (hvor populær skolen er). Det er alltid noen som velger å takke nei på grunn av at de får tilbud om plass på privatskole eller andre grunner, mens andre setter seg på venteliste til et annet studieområde eller skole. Jeg er så og si 100 % sikker på at du kommer inn på studiespesialiserende, men det kommer mye ann på hvor du bor :) Kan vel nevne at en venninne av meg var nummer 78 på ventelisten til studiespesialiserende, og hun kom inn når de delte ut resteplasser ;)

ps. Hun hadde et snitt på rundt 3,98 og kom inn på en skole hvor snittet på førsteinntaket var 4,5. Alt kan skje ;)

Endret av Bellamella
Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svar!

Jubel!

Allikevel skriver dem etter at jeg har gjort som du har tenkt å takke ja til annet valget og ja til venteliste på første valget så står det følgende: At dersomd du ønsker å beholde plassen du har kommet inn på bør du kun takke ja til denne.

Altså meget misvisende med tanke på at dem skriver noe annet før dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...