Gå til innhold

DEN NORSKE STAT

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-03-12 13:01, p4power skrev:

Bare en liten morsom sak. Vet du at vi også betaler moms på avgifter. Helt sant/sykt.

På en flaske sprit for eksempel, så blir momsen lagt til etter at alkoholavgiften er lagt til.

Det skal være moms på varer og tjenester, så da kan jeg ikke annet enn å anta at staten mener at avgifter er tjeneste som staten yter oss. :smile:

Forstå det den som vil.

Haha, dette viste jeg ikke.

Veldig godt poeng forresten. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dettte er en av mange ting som irriterer meg når det gjedler den norske stat. Jeg var oppe hos en innvandrer i går. Han jobbet ikke, men hadde likevel råd til å bo i en flott hybel, med svær hund som eter opp masse penger + alt han kunne tenke seg av TV-Fasiliteter.

Alt dette var helt gratis + at han fikk mange tusen i lommepenger av staten i tillegg. Han gadd ikke å jobbe fordi han fikk alt han trengte her opp gratis. Det er grunnen til at det kommer så mange innvandrere hit til landet, og her burde staten bremset opp litt i stedet for å hive inn flest mulig inn i landet som Sponheim gjør. :sad:

Hilsen 15 år gammel bluesfan.

En ting til, hater at de putter alle pengene inn i petroliumsfondet. Der mygler de jo vekk, og politikerne prøver å skjule at de har tapt 60 MILLIARDER NOK :sad: siden nyttår, så det et eller annet sted på internett. Grunnen til at det ikke har gått mer ned er fordi de putter pengene inn i atomvåpenindustri og barnearbeid i Afrika.

Jeg var oppe i rådhuset for en stund siden. Der satt de med 19" Flatskjermer og det råeste datautstyret, mens skolene ikke ar råd til en brukt Commodore 64 en gang :sad:

Lenke til kommentar

At invandrere får noe mer enn nordmenn i støtte tviler jeg på. Trygderettigheter er lovfestet, og jeg vil være likt for alle. Og at de ikke gidder å jobbe gjelder noke noen (også nordmenn) men et like stort problem er jo at de ikke får jobber. Vi nordmenn er ganske så rasistiske når det skal ansettes. Er lett å peke på grupper som skiller seg ut (mørkhudet) som "reker" gatelangs, men når ingen vil ansette dem har de jo ikke så mye valg?

Oljefondet er egentlig genialt, spør du meg, men det burde ha vært kallt pensjonsfondet. Dette er penger som det ikke er særlig smart å bruke i Norge pga inflasjon etc. (Dersom du ikke tror på FRP's økonomiske teorier da).

At det offenlige har bra utstyr, og skolene ikke har det, er jo et prioriteringsvalg fra kommunens side. Det er lokalpolitikerene som bestemmer hvordan iallefall endel av pengene i kommunen skal brukes, så det er de det må jobbes mot for å få omprioritert. Vi får de politikerene vi fortjener. Men da har du kanskje funnet ut hvem du vil stemme på når du får muligheten :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er IKKE dyrt i norge hvis dere tenker på BNP.

Hvorfor tenker ingen på det?

I mange andre land er det billigere ,men de har lavere BNP og derfor prisene være lavere.

NORGE ER IKKE DYRT

Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i Enterprise Ep. 3 til 10.

Send en mail til [email protected] hvis dere har dem eller vet hvor jeg kan få dem.

[ endret av CFD den 2002-07-29 12:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-29 12:14, CFD skrev:

Det er IKKE dyrt i norge hvis dere tenker på BNP.

Hvorfor tenker ingen på det?

I mange andre land er det billigere ,men de har lavere
BNP
og derfor
prisene være lavere.

NORGE ER IKKE DYRT

No offense, men du bør gå hjem å leses samfunnsboka di igjen :smile: Ta Tyskland, en av verdens største økonomier (BNP), men mye billigere enn Norge. Det du tenker på er å se hva ting koster i forhold til hva vi tjener, og det er forsåvidt korrekt, det er ikke så dyrt i Norge da, men hvorfor skal vi på død og liv være så dyre og lite effektive? Greit at Norge akkurat nå har mye penger, men det kommer ikke til å vare evig. Det høye kostnadsnivået i Norge kveler eksportindustrien osv.

En liter drivstoff i norge kan godt være bare 1/20del av en timeølnn, men om du får den til 1/30 i nabolandet er det en ekstrautgift for de som produserer i Norge -> billigere å produsere i utlandet -> tapte skatteinntekter til Norge (Både fra bedriften, dets annsatte, pluss utgifter i ledighetspenger) -> mindre norsk BNP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...