milsis Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei, veit ikkje om eg postar dette i rett forum, men prøver meg her. Okei. Her ein dag var eg og kjærasten nede ved sjøen og såg på den nydelege solnedgongen over fjella, det var så vakkert! Så begynte me å filosofera og tenka litt, kvifor har me eigentleg estetisk sans? Kvifor har me utvikla dette gjennom evolusjon? Er det ein praktisk grunn til det, eller er det berre for tilfredstilling? Del dine tankar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Akkurat dette med solnedgang? Jeg tror at fra før tidenes morgen, så har solnedgangen pleid å medføre godt vær dagen derpå. Da er nok dette noe vi har innebygd siden det alltid har brukt å være sånn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Uvær kan også være estetisk vakkert. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Uværet i natt var for min del sinnsykt vakkert og beroligende å se på, og jeg ser på det som en mulighet til å føle nærværet av noe som er større enn meg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Fordi alt er relativt, og vi liker gode forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå