Gå til innhold

Hvordan lage skisse i photoshop? (webside)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lag et nytt dokument på et sted mellom 800x800 - 1600x1600 avhengig av planen din, skiss opp fort med enten det shape-tool, eller det verktøyet hvor du kan markere en firkant (Tror du veit hva jeg snakker om) og bare fyll oppi med farger - til du er fornøyd.

Lenke til kommentar

"Hvordan lage nettside i Photoshop"

For det første så er det flere ting du burde tenke på. Hold deg alltid innenfor 1000px bredden (selv om denne snart vil øke, så er det alltid et godt utgangspunkt). Etter det, er det bare og være kreativ med bilder/gradients osv. Jeg ville kanskje tatt turen innom deviantart for å finne litt inspirasjon til hvordan nettsiden din skal se ut.

Her finner du all den inspirasjonen du måtte trenge, http://browse.deviantart.com/designs/web/

Når dette er sagt, må du deretter dele opp nettsiden din, kutte ut små biter, bruke bildene effektivt (repeat-x/y osv) evt bruk HEX colors og ikke bilder (hvis dette er mulig, selvfølgelig).

Når alt det er gjort, er du vel så og si ferdig. Hvis du ikke skjønner dette, google "Photoshop webdesign tutorial".

Lykke til :)

Endret av Finnduz
Lenke til kommentar

Lag et nytt dokument på et sted mellom 800x800 - 1600x1600 avhengig av planen din, skiss opp fort med enten det shape-tool, eller det verktøyet hvor du kan markere en firkant (Tror du veit hva jeg snakker om) og bare fyll oppi med farger - til du er fornøyd.

:!:

Lenke til kommentar

Eh, jeg trenger hjelp, jeg har boka HTMLDOG:THE BOOk.

Men, når jeg følger boka så står det at for å få alle h2 elementene røde må du skrive denne koden i css:

h2 { color:red;}

Men så prøver jeg,

Mitt hjemmelagde HTML script:

<html>
<head> 
<title> GTA San Andreas </title>
 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styl2.css"  />
  </head>
      <body>
   <h2> Grand Theft Auto </h2>
<p>
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam consectetur convallis lacus. Morbi 
et purus consequat risus congue adipiscing ac et risus. Maecenas laoreet adipiscing mi, ac elementum mi
malesuada eu. Curabitur laoreet justo vulputate nisi egestas pharetra quis vel magna. Nam faucibus elit 
lacinia tellus blandit cursus. Aenean et augue ante. Suspendisse potenti. Morbi in ligula dolor. Integer
est leo, fringilla vel accumsan non, tincidunt at tortor. Aenean hendrerit fermentum eros ac porta. Fusce
vel ullamcorper nisi. Maecenas molestie nulla nec dolor semper sollicitudin id ac eros. Vestibulum erat neque,
tempor vitae scelerisque accumsan, tincidunt vehicula lacus. Cras et erat
eget elit adipiscing vulputate Curabitur massa est, varius et adipiscing quis gravida sit amet
velit. Quisque vitae sem erat, quis sodales elit. In urna elit, porta et
placerat in, lobortis sit amet enim.

Nam lacinia arcu sed sapien semper dignissim. Sed et tellus lorem. Donec
a ligula sit amet ligula imperdiet varius mollis eget justo. Aliquam erat volutpat.
Vivamus tristique auctor tellus ut porttitor. Aliquam ut nulla eget urna pellentesque
feugiat. Vestibulum laoreet elit mauris. Quisque posuere erat quis eros imperdiet faucibus
. Integer id mi est. Phasellus ac lacus augue. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquen
t per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent 
per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Suspendisse potenti. Duis vitae sem eu lacus porttitor
pharetra a id arcu. Proin viverra interdum augue ut mollis. Fusce posuere pretium gravida. Nunc in enim nulla,
sit amet elementum neque. Mauris fermentum, arcu tempor egestas scelerisque, nunc purus eleifend lectus, dictum malesuada
elit dolor ut purus. Aliquam bibendum commodo nunc, vel auctor turpis suscipit a. 
</p>
<div id="Navigation">
<ul>
<li><a Href="wwww.united.no"> United </a></li>
 <li><a Href="wwww.vg.no"> VG </a></li>
 <li><a Href="wwww.sa-mp.com">Samp</a></li>
<li><a Href="wwww.forum.sa-mp.com"> Samp forum </a></li>
</ul>

</body>
	 </div>
</html>

Mitt ferske CSS script:

Body {
Background-color: grey ;
h2 { color: Red;}
font-family: "Times New Roman";

Det funker ikke, enkelig hadde jeg bakgrunnsfargen svart men for å se skriften måtte jeg gjøre om den til grå.

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

du må avslutte body (Du mangler en } )

Men, uansett jeg har med den, funker det ikke :(

Body {
Background-color: grey ;
h2 {color: Red;}
font-family: "Times New Roman";
}

Prøv selv.

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

Jo, men i css kan du ikke ha slikt innihverandre, det du evt måtte gjort da, var å gjort slik:

body, h2 {
kode
}

Selv om jeg vil på det sterkeste fraråde å gjøre slikt med body.

Jeg gjør det selv slik:

h1, h2, h3, h4, h5, h6 {
}

og skriver enkle ting der, som gjelder alle.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...