Gå til innhold

Får ikke aktivert Vista på Acer pc!

Anbefalte innlegg

Acer pcen hadde kræsja, og funka ikke mer, derfor innstallerte jeg vista på nytt, alt gikk fint, helt til jeg skulle aktivere windows, det står jeg har 30 dager igjen, og jeg ringte microsoft, og de kunne ikke gjøre noenting, så de satt meg over til acer kundeservice, men det eneste de kunne gjøre var å be meg kjøpe en recovery disc til 580kr, noe som er veldig unødvendig synes jeg!

Det helt samme skjedde på min HP pc, men der gikk alt fint, jeg ringte MS, og de ordna alt, og aktiverte nøkkelen for meg.

Og begge pcene er OEM.

hvordan fikser jeg dette? hvorfor fungerte det på HP pcen og ikke på Acer?

Brukte helt samme vista dvd på begge pcene, og det irriterer meg at pcen vil sperre seg etter 30 dager.

det er fullversjon vista disc, det som er problemet, siden pcen har OEM, men hvorfor fikk de ordna hp pcen?

Er eneste alternativ og kjøpe den recovery discen til 580kr?

Er vista home premium

Er helt ekte home premium nøkkel på pcen :), men den vil ikke godta den på acer pcen.

Og er 100% sikker på at jeg innstallerte home premium.

Kan noen si en måte og få aktivert produktnøkkelen på acer pcen? uten og kjøpe den discen? er det noen steder du kan laste den ned?

http://www.winvistaclub.com/d75.html

fant det her, hvem versjoner er best? fungerer dette? sånn at du får maskinen til å tro det er recovery disc? Jeg har en OEM disc, som er brukt på en annen pc med en annen nøkkel, men funker det å innstallere den, og så virker det?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan fikser jeg dette? hvorfor fungerte det på HP pcen og ikke på Acer?

Brukte helt samme vista dvd på begge pcene, og det irriterer meg at pcen vil sperre seg etter 30 dager.

Både Acer og HP benytter produsenttilpasset OEM (se på lisensklebelappen på PCen). Disse kan bare benyttes med tilhørende lisensnøkkel. Siden du har benyttet samme operativsystemplate på begge maskinene er det nok ganske sikekrt at dine 2 lisensnøkler bare vil fungere på den ene maskinen (som operativsystemplaten tilhører). Den andre vil ha en ugyldig lisens (lisensnøkkel og operativsystem hører ikke sammen).

Ring til microsoft på nytt. Du har gyldig lisens, da skal de fikse det.

Han kan ha en gyldig lisens - men han har ikke riktig utgave av operativsystemet (hører ikke sammen med lisensnøkkelen). Dette kan ikke Microsoft ordne opp i. Her må leverandør bistå (de har ansvaret for OEM/produsenttilpasset versjon av OS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...