Gå til innhold

Ser dette oppsettet ok ut?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i ferd med å oppgradere/bytte ut pc'n min, og har etter erfaring funnet ut at jeg er meget dårlig på å kjøpet fremtidsrettede systemer! =)

Dette er hva jeg har kommet fram til denne gangen.

Jeg bruker PC'n mye til spill, videoredigering og generelt alle Adobe programmene - konverterer også en god del store og tunge PDF filer.

Jeg har to 24" skjermer i dualscreen med max oppløsning på 1920x1080 (mtp skjermkort).

Skjermkortet har jeg ikke lagt så mye tanke i, siden HK støtter både SLI og CF. Så tenkte at jeg etterhvert kunne kanskje kjøpe et likedan kort senere?

Jeg har en VelociRaptor 150GB SATAII 10.000rpm liggende, og tenkte og bruke den som OS disk. Så en ekstra harddisk for lagring trenger jeg nok, men det er ikke noe stress.. Eller burde jeg gå for SSD disk for OS? Eller er det fortsatt kort levetid på slike disker?

Kabinettet er litt fjortiss kanskje, men har lest mye godt om det. Jeg er ute etter et kjølig kabinett, men det viktigste er faktisk støy. Er dritlei av bråket fra den jeg har nå :)

Pris: Vil helst holde meg i det området jeg er nå (rundt 12k), men er åpen for å øke prisen, hvis dere mener det er verdt det :) 12k i første omgang er hvertfall ok, så kan jeg heller plusse på senere (slik som ekstra GPU).

Vet ikke om det er av noen interesse, men for sikkerhetsskyld - systemet jeg har nå:

C2duo E6600, 4gb ddr2 minne, et HK som ikke er verdt å nevne engang! og HD4890. Stort problem jeg oppdaget året etter jeg bygget denne, var at HK var skvip, og nesten umulig å overklokke med :new_woot:

Da kan jeg ikke komme på mer jeg skulle ha sagt.. Håper det er nok til at dere kan rådgi meg :)

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet er knall, ikke tenk på det. Du kan jo alltids skru av LED lysene ;)

Raptoren vil vel funke greit, men en SSD disk vil være å fortrekke. KJøper du Windows 7 som støtter TRIM kan du øke levetiden på SSD diskene betraktelig.

i7 930 er et sikkert kjøp. Ikke så mye å si der skal du ha et intel setup.

Rammen ser bra ut.

Hvis du skulle spille mye vil jeg kanskje anbefalt deg å investere i en litt vassere GPU. Se om du har råd til en 5850 eller 5870 ville jo være å foretrekke. :)

Lenke til kommentar

Kabinettet er knall, ikke tenk på det. Du kan jo alltids skru av LED lysene ;)

Raptoren vil vel funke greit, men en SSD disk vil være å fortrekke. KJøper du Windows 7 som støtter TRIM kan du øke levetiden på SSD diskene betraktelig.

i7 930 er et sikkert kjøp. Ikke så mye å si der skal du ha et intel setup.

Rammen ser bra ut.

Hvis du skulle spille mye vil jeg kanskje anbefalt deg å investere i en litt vassere GPU. Se om du har råd til en 5850 eller 5870 ville jo være å foretrekke. :)

Tusen takk - hørtes bra ut :)

Kanskje jeg skal kjøre på med et 5870 ja - når jeg først er i gang. Har forresten win7 x64 pro, så kanskje SSD hadde vært litt fett også =)

Men hva skal man se etter i en SSD disk? Er denne noe tess for eksempel? Trenger vel ikke mer enn 60GB til OS disk? Spill og ellers lagrings data legger jeg jo ikke på den...

Lenke til kommentar

Kom over det her på komplett... Er det jeg har satt opp verdt de ekstra 7-800 kronene? Eller er det faktisk en like god løsning, bare billigere?

Tok Asus HK'et bare fordi vi har det på jobb, og liker d..

Har lest litt om SSD disker, men fortsatt usikker på hva jeg skal se etter :)

Endret av klomp1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...