DarrenShan Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 hallo, jeg er en fyr som er litt bekymret for noen late sommerdager, selv om jeg prøver å unngå det. selv om jeg beveger meg 3-6 timer hver dag på sommerjobben og trener et par ganger i uka, går mye av den andre tiden til lesing av aviser og fagbøker, for liker det veldig godt. da spør jeg, vil jeg miste muskelmasse eller hurtighet av å sitte stille mange timer hver dag, eller hele dagen i helgene, for jeg har trent kampsport lenge og vil bli bedre, ikke dårligere. føler meg kanskje litt slappere enn vanlig, men er det vanlig om sommeren? hvor mye av musklene vil forsvinne etter en dag med lite aktivitet? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du vil miste minimalt med muskelmasse, og det du eventuelt mister vil komme fort tilbake. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Etter en dag med lite aktivitet? Niks nada nothing. Ikke noe som du kan merke isåfall. Skal gå flere dager før du virkelig merker noe. Og ja det er vanlig på sommeren å føle seg slappere enn til vanlig. Ehm varme = føler seg fort mye slappere. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det værste som skjer er at musklene dine trekker seg sammen, som skjer etter ca 2 uker. Du mister muskelmasse kunn når kroppen ikke har noe annet å hente energi fra. Noe som skal mye til (først henter kroppen energi fra glukenlagerene, så fettet og så musklene) Bare drikk mye vann og spis normalt så tror at du ikke merker noe som helst Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det værste som skjer er at musklene dine trekker seg sammen, som skjer etter ca 2 uker. Du mister muskelmasse kunn når kroppen ikke har noe annet å hente energi fra. Noe som skal mye til (først henter kroppen energi fra glukenlagerene, så fettet og så musklene) Bare drikk mye vann og spis normalt så tror at du ikke merker noe som helst Dette stemmer ikke helt, kroppen vil til slutt etter lengre tid ta ifra musklene. Hvorfor skal kroppen ha masse energikrevende muskler når de ikke brukes? Men det er som sagt etter lengre tid, noen måneder. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Noen månder? Hva... Det er fulltime real prosseser i kroppen som skjer hele tiden (tenk på et antivirus med real procteion lol *geeky). Det er ikke bare musklene som trenger protein eller kalorier, men hele kroppen. Så fort den går tom for glykogen (som den vil ganske kjapt hvis du ikke fyller på) vil den begynne å hamstre i seg en kombeasjon av fett og protein (rundt %60 og %40) for å holde blodsukkert oppe. Dette er en overlevese funksjon til kroppen som styres av mange stresshoromoner. Ta det for godt, uten denne funksjonen og du ville endt død på bakken fordi hjernen ikke hadde fått den energien den hadde trengt. Kroppen vil aldri bli %100 flink til å forbrenne fett, men du kan komme ganske nærmt med et lavkarbo kosthold. Fikk hørt med Børgeli om det der, og han sa at 1) Ja du vil miste muskler men 2) kroppen er flink nok til å styre selv. Hvis du har en slitsom hverdag med mye arbeid kommer musklene kjapt tilbake. Endret 31. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå