Gå til innhold

Enkle sanger å tromme til?

Eldy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg blir hengt for å si dette her, men skaff deg Guitar Hero:World Tour eller senere, eller Rock Band, og spill trommer der... spiller du disse på høyeste vanskelighetsgrad er det bortimot det samme som å tromme på ordentlig (I motsetning til gitar-"spillinga" i disse spillene).

Nå har jeg ikke hørt de sangene du linker til (og jeg har ikke Spotify her), men blant de første sangene jeg spilte på trommer (for ti år siden.. huttetu, det er lenge siden), kommer:

1. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama

2. Metallica - Nothing Else Matters

3. Guns'N'Roses - Sweet Child of Mine

En rask, en mellomtempo og en sakte.

SHA er nokså rettfrem 4/4-takt, SCoM har mer slag (spesielt på basstromma) som kommer mellom fjerdedelene (altså 1 OG 2 3 OG 4 e.l.) og NEM er såpass treg at du bør kunne følge den rimelig lett. Ikke er den spesielt vanskelig heller.

Lenke til kommentar

Neida, jeg tuller bare. Du kan gjerne lytte til Keith Moons batterivoldtekt, men når begynner kan du prøve å se til band fra 50/60-tallet, der er det mye enkelt, grunnleggende og viktig innenfor tromming om du holder deg til popmusikken.

Styr unna progrocken fra denne perioden, da denne sjangeren ble regjert av stort sett jævla dyktige musikere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...