Eldy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Heisann! Noen som har noen sanger som er relativt enkle å tromme til? Har trommet i ca en måned, klarer sanger som: http://open.spotify.com/track/7FotXeAT1OLbqYAJ2351vC og http://open.spotify.com/track/6CVWD0WRqwbR4HsiKHk1j3 Takker for svar! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Mulig jeg blir hengt for å si dette her, men skaff deg Guitar Hero:World Tour eller senere, eller Rock Band, og spill trommer der... spiller du disse på høyeste vanskelighetsgrad er det bortimot det samme som å tromme på ordentlig (I motsetning til gitar-"spillinga" i disse spillene). Nå har jeg ikke hørt de sangene du linker til (og jeg har ikke Spotify her), men blant de første sangene jeg spilte på trommer (for ti år siden.. huttetu, det er lenge siden), kommer: 1. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama 2. Metallica - Nothing Else Matters 3. Guns'N'Roses - Sweet Child of Mine En rask, en mellomtempo og en sakte. SHA er nokså rettfrem 4/4-takt, SCoM har mer slag (spesielt på basstromma) som kommer mellom fjerdedelene (altså 1 OG 2 3 OG 4 e.l.) og NEM er såpass treg at du bør kunne følge den rimelig lett. Ikke er den spesielt vanskelig heller. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Neida, jeg tuller bare. Du kan gjerne lytte til Keith Moons batterivoldtekt, men når begynner kan du prøve å se til band fra 50/60-tallet, der er det mye enkelt, grunnleggende og viktig innenfor tromming om du holder deg til popmusikken. Styr unna progrocken fra denne perioden, da denne sjangeren ble regjert av stort sett jævla dyktige musikere. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hva med Mistreated av Deep Purple? Endret 20. juli 2010 av SnapShoot Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Metallica - Nothing Else Matters Etter det kan du jo prøve Enter Sandman. Om du ser på "Freedrumlessons" på Youtube, kan du lære mye! Plz ikke kjøp guitar hero, har ikke noe med trommer å gjøre imo. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Noe av AC/DC generelt. Er veldig enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå