Kjetil Larsen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei, kjøpte en 2003 Peugot 406 2.0 HDI i går. Alt virket knall til jeg kom på motorveien; Ved vibrasjoner (f.eks en dump), skraper det. Høres nesten ut som om en brems subber innat noe, o.l. Jeg har prøvet å bremse&brekke, men det er andre lyder som kommer da. Kan det være lager? Den er EU godkjent i mai, og har nye dempere. Jeg har prøvet å dytte ned bilen for å teste demperne, men de er lydløse. Ser derimot at selve fjærene ligger relativt nærme forhjulene. Allikevel kommer denne "skrape"lyden kun når bilen blir presset ned (gjerne i høy fart) av gravitasjon. Bilen er ikke spesielt senket. Nærmere normal. Leste på et annet forum at de pratet om liknende symptomer, og at årsaken var stabstag og drivstag eller noe sånt. Emnet var senkning derimot, og min bil er ikke senket. Tusen takk for hjelp! Vennlig hilsen Kjetil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Kan det være dekket som subber i skjermen? Velkjent problem ved bruk av felger som øker sporvidden. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Nei, det var god margin mellom dekk og skjerm i alle kanter :-( Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Saken er avklart. Var utrolig nok noen plastdeksel som hang under bilen. Det var ikke skikkelig festet.......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå