krizz95 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 hei! lurer på en liten ting. har prøvd å søkt på nettet i øst og vest, men finner ikke ut om jeg som barn har rett til å lese samværsavtale mellom meg og mine foreldre ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Skader ikke å be om det i alle fall. Men er du over en viss alder (mener det er 12-13) så skal du ha rett på å få lov til å bestemme visse ting i ditt liv, men jeg skal innrømme at jeg er svak på akkurat det juridiske området. Antar noen andre med mer innsikt kan hjelpe til akkurat der. Lenke til kommentar
krizz95 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 okei. er 15 takk for svar, men har en nokså vanskelig mor, så kommer nok ikke til å få se det, med mindre at jeg faktisk har rett på det... Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sålenge du er over 12 eller 13 år, husker ikke helt, så tror jeg du faktisk kan bestemme selv hvor du skal bo hen når dine foreldre er skilt. Det kunne ihvertfall min fetter, som nettopp flyttet fra moren sin. Lenke til kommentar
krizz95 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 det vet jeg også, men det jeg lurer på er om jeg har rett til å lese samværsavtalen. Lenke til kommentar
Tatuhiba Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Forslår at du tar kontakt med familivernskontoret, de vet helt sikkert svar på dette Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Mistenker du at din mor har for mye samvær i forhold til avtalen, og ikke ønsker å bli avslørt? Lenke til kommentar
Gjest Verio Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 En samværsavtale er en avtale mellom din mor og din far, og du har ingen juridisk rett til å se denne. Men du vet vel hvor mye du er hos foreldrene dine, og det er det som i praksis teller. Hvis det står noe annet i avtalen enn det som gjøres i praksis vil det, i alle fall etter en tid, være vanskelig for en av dine foreldre å kreve ovenfor den andre at man skal gå tilbake til det som står i avtalen uten at den andre går med på det frivillig. Man kan si det slik at avtalen gjelder inntil foreldrene blir enige om noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå