NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei, skal lage webside, men jeg tenker på en måte å lære mest mulig på, jeg kan grunnleggende HTML, litt Css, da mener jeg bare litt, men har lyst å lage profosjonell webside, hvordan lærer jeg mest? bruke DW? eller bare skrive kodingen i notedpad++/notepad? Kanskje som denne, men bare at den har noen blokker på venstreå høure side... Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Øv. alle har begynt et sted. Jeg begynte å lage scamming-sider til nordicmafia, og du må finne noe du vil begyne med, f.eks hjemmeside. Les om de forskjellige tag'ene, og bruk de. Prøv å hold deg til notapad/notpad++ eller lignende programmer ( Du kan jo egentlig velge det programmet du liker, men ikke bruk WYSIWYG- delen, som f.eks dreamweaver har. ). Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Noen forslag om hva siden skal være om? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Deg kanskje? Må nesten beklage, for hadde jeg hatt en god idèe (Som jeg tror jeg kanskje har) hadde jeg ALDRI lagt den ut på et åpent forum. Tenket du å kode i BARE html og css, eller php også? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Deg kanskje? Må nesten beklage, for hadde jeg hatt en god idèe (Som jeg tror jeg kanskje har) hadde jeg ALDRI lagt den ut på et åpent forum. Tenket du å kode i BARE html og css, eller php også? Håper på å kunne lære litt PHP innen sommerferien er slutt, Kan grnnleggende HTML, Kan litt CSS, så skal jeg lære meg HTML. lol, det er kjedelig når jeg ikke hva siden skal være om, har ingen ideer . Bare finn på noe en 13 åring kan ha om..ikke fotball..liker fotball men hakke humør til det akuratt nå. Er det ikke noe, jeg kan ha om? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ok, jeg kan love deg at du kommer ikke til å lære deg php innen sommerferien er slutt, kanskje VELDIG basic, og veldig dårlig. jeg startet med å lage et mafiaspill - men droppa det for jeg hadde ikke kunnskapene som skulle til. Når du sier du "kan grunnleggende HTML" og "skal lære meg HTML" så kan du egentlig ikke html. "Litt CSS". Jeg forslår å lage først sider i html og css. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Ok, jeg kan love deg at du kommer ikke til å lære deg php innen sommerferien er slutt, kanskje VELDIG basic, og veldig dårlig. jeg startet med å lage et mafiaspill - men droppa det for jeg hadde ikke kunnskapene som skulle til. Når du sier du "kan grunnleggende HTML" og "skal lære meg HTML" så kan du egentlig ikke html. "Litt CSS". Jeg forslår å lage først sider i html og css. What??, hva sier DU man kan, hvis man kan html? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg sier at du kan et markeringsspråk. HTML er ikke et programmeringspråk. HTML og CSS er brukt til webdesign - Programmeringsspråk som php er brukt til å gjøre sidene dynamiske, eller ting som ikke kan gjøres med markeringsspråk. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg sier at du kan et markeringsspråk. HTML er ikke et programmeringspråk. HTML og CSS er brukt til webdesign - Programmeringsspråk som php er brukt til å gjøre sidene dynamiske, eller ting som ikke kan gjøres med markeringsspråk. Aha, skrev litt feil oppe, mente Også skal jeg lære meg mer CSS, er det anbefalt før jeg lærer meg PHP? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ja, absolutt. Jeg drev på med html og css lenge før jeg tenkte på php. var det ikke du som lagde en clanside for mw2 clanen din? Hvorfor ikke gjøre det? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Ja, absolutt. Jeg drev på med html og css lenge før jeg tenkte på php. var det ikke du som lagde en clanside for mw2 clanen din? Hvorfor ikke gjøre det? Neh, skal kjøpe MW2 ennå, hmm..tror jeg har funnet noe, for GTA san andreas Multiplayer kan jeg, for gangen min, vi har egen gang der, det er ONLINE. Endret 11. juli 2010 av -.Extremelearner.- Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 En liten innskytelse. Hvis ikke du har erfaring med programmering fra før burde du gjøre deg komfortabel med både HTML og CSS. Kanskje se litt på JavaScript. Jeg hoppet rett på PHP, ettersom jeg best likte å programmere. Hvis du skal lage dynamiske websider kan du starte med en enkel gjestebok, eller bare enkel redirect til andre sider. Men les deg opp på det først. Det finnes mange script der ute, men det er ofte mer tilfredsstillende å mestre det selv. Det finnes flere gode sider som går gjennom det meste man trenger å vite; W3Schools.com og HTML Dog Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 En liten innskytelse. Hvis ikke du har erfaring med programmering fra før burde du gjøre deg komfortabel med både HTML og CSS. Kanskje se litt på JavaScript. Jeg hoppet rett på PHP, ettersom jeg best likte å programmere. Hvis du skal lage dynamiske websider kan du starte med en enkel gjestebok, eller bare enkel redirect til andre sider. Men les deg opp på det først. Det finnes mange script der ute, men det er ofte mer tilfredsstillende å mestre det selv. Det finnes flere gode sider som går gjennom det meste man trenger å vite; W3Schools.com og HTML Dog Du lagde en gjestebok med hvilket språk? Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg brukte PHP, men så lenge det er et script eller program man kan kjøre på serveren funker det bra. Men gjestebok i PHP er ikke vanskelig å lage, og det gir litt innsikt i hvordan man programmerer. Først ville jeg anbefalt å sette meg inn i PHP, eller et annet scriptspråk. Lagring av data skjer på server-sida. Man kan bruke enten flatfiler, eller en form for database for å lagre data. Men som sagt, før du lager gjestebok, sett deg inn i følgende: Variabler Løkker ("for" og "while"-løkker) POST og GET Lesing fra/skriving til fil Rettigheter (chmod), hvis du har linux-server Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg brukte PHP, men så lenge det er et script eller program man kan kjøre på serveren funker det bra. Men gjestebok i PHP er ikke vanskelig å lage, og det gir litt innsikt i hvordan man programmerer. Først ville jeg anbefalt å sette meg inn i PHP, eller et annet scriptspråk. Lagring av data skjer på server-sida. Man kan bruke enten flatfiler, eller en form for database for å lagre data. Men som sagt, før du lager gjestebok, sett deg inn i følgende: Variabler Løkker ("for" og "while"-løkker) POST og GET Lesing fra/skriving til fil Rettigheter (chmod), hvis du har linux-server Hva burde jeg starte med først, PHP eller Javascript? jeg kan grunnleggende HTML og CSS. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg ville startet med PHP. Javascript er, etter min mening, til for å få fancy eyecandy på sida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå